Generali ogłosiło trzyletnią strategię

Grupa Generali ogłosiła nową strategię na lata 2022–2024. Plan „Partner na całe życie: intensyfikacja rozwoju" ma zapewnić zrównoważony rozwój zarówno podstawowych, jak i nowych linii biznesowych.

Publikacja: 29.12.2021 20:00

Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Foto: materiały prasowe

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

– Wieloletnie zaangażowanie Generali w program „Partner na całe życie" stawia naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy. W ramach naszej nowej strategii przeniesiemy to zobowiązanie na kolejny poziom i potwierdzimy, że Generali jest firmą innowacyjną, zorientowaną na klienta i bazującą na danych – powiedział Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

– Ambitne plany i inicjatywy są możliwe dzięki pomyślnej realizacji naszych poprzednich planów strategicznych. Obecnie Generali ma silną pozycję finansową, zdywersyfikowane zyski, konsekwentny wzrost rentowności i doświadczenie w generowaniu najlepszych w swojej klasie zysków dla akcjonariuszy. W ciągu najbliższych trzech lat mamy zamiar wykorzystać te osiągnięcia. Nasza wiodąca pozycja w branży ubezpieczeniowej, rozwinięte możliwości zarządzania aktywami, sieć 165 tysięcy agentów oraz rosnące zaangażowanie w sprawy społeczne i ochronę środowiska sprawiają, że Generali jest w idealnej pozycji do osiągnięcia zrównoważonego wzrostu z korzyścią dla wszystkich interesariuszy – dodaje Donnet.

Podstawą nowego planu jest zobowiązanie Generali do bycia partnerem na całe życie dla ponad 68 mln klientów w ponad 50 krajach. Inwestycje w spersonalizowane produkty, doradztwo i najlepsza w swojej klasie obsługa klienta sprawią, że Generali i jego globalna sieć 165 tys. agentów będą jeszcze bliżej swoich klientów.

Generali podtrzymuje swoje zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju.

Grupa poprawi swój profil dochodowy, zwiększy rentowność działalności w segmencie ubezpieczeń na życie, zainwestuje 1,1 mld euro w technologię i transformację cyfrową, zwiększy przychody z zarządzania aktywami podmiotów trzecich i jeszcze bardziej poprawi efektywność.

Nowa strategia opiera się na trzech strategicznych filarach: dążeniu do zrównoważonego wzrostu, zwiększeniu zysków oraz wprowadzaniu innowacji.

Zrównoważony wzrost

Generali będzie nadal zwiększać przychody w segmencie majątkowym (P&C) i utrzymywać najlepsze w swojej klasie marże techniczne poprzez zwiększanie udziału w rynku w obszarach o znacznym potencjale wzrostu, w tym ubezpieczenia dla MSP, zdrowie, opieka senioralna w Europie oraz ubezpieczenia podróżne w USA. W segmencie ubezpieczeń na życie Grupa będzie również rozwijać działalność w zakresie ubezpieczeń kapitałowych i zysków technicznych, zwiększając wolumeny ubezpieczeń związanych z funduszami inwestycyjnymi i produktów ochronnych oraz rozszerzając ofertę produktów ESG.

Wzmocnienie profilu dochodowego

Generali będzie kontynuować prace nad poprawą profilu i rentowności swojej działalności w segmencie ubezpieczeń na życie, podejmując kompleksowe działania optymalizacyjne w celu zmniejszenia kapitałochłonności i poprawy wyników operacyjnych.

Generali będzie poszukiwać możliwości wzmocnienia swojej pozycji lidera ubezpieczeniowego w Europie oraz zwiększenia obecności na wybranych rozwijających się rynkach azjatyckich.

Innowacje są kluczowe

Inwestycje w cyfryzację i technologię wyniosą 1,1 mld euro, co stanowi wzrost o 60 proc. w stosunku do ostatniej strategii. Obejmuje to dalsze inwestycje w realizację planu partnerstwa na całe życie w celu wzrostu wartości dla klienta.

Grupa będzie inwestować w rozbudowę wspólnych platform, nowe możliwości w zakresie danych oraz w szersze zastosowanie inteligentnej automatyzacji i technologii sztucznej inteligencji. Pozwoli to na obniżenie kosztów i zwiększenie dźwigni operacyjnej, co przyczyni się do poprawy wskaźnika kosztów do dochodów Grupy o 2,5–3,0 pkt proc.

Nowy fundusz venture insurtech o wartości 250 mln euro pozwoli na wykorzystanie możliwości o dużym potencjale.

Pozytywne oddziaływanie

Strategia uwzględnia zobowiązania w zakresie ESG, w tym wzrost składek z tytułu zrównoważonych rozwiązań o 5–7 proc. CAGR do 2024 r. oraz pełną integrację kryteriów ESG w bezpośrednich inwestycjach portfela rachunków ogólnych Grupy do 2024 r. Generali zamierza również ograniczyć emisję dwutlenku węgla i zmniejszyć ślad węglowy portfela inwestycji korporacyjnych o 25 proc., a także dokonać nowych ekologicznych i zrównoważonych inwestycji o wartości 8,5–9,5 mld euro w latach 2021–2025. Grupa określiła też plan całkowitego wyłączenia inwestycji i działalności ubezpieczeniowej w sektorze węgla energetycznego i chce zaprzestać ubezpieczania działalności związanej z wydobyciem ropy naftowej i gazu.

Projekt EnterPRIZE Generali pomaga małym i średnim przedsiębiorstwom w dokonaniu trwałej transformacji, natomiast sztandarowa inicjatywa społeczna Grupy – The Human Safety Net – uwolni potencjał osób, które znajdują się w trudnej sytuacji.

Zaangażowani ludzie jako główny atut

Generali będzie nadal inwestować w swoich pracowników. Grupa skupi się na wzmacnianiu swojej merytokratycznej i zorientowanej na klienta kultury oraz rozwijaniu kompetencji.

Pracownicy Generali będą nadal wspierani przez uczciwie zorganizowane procesy i równe szanse, traktując różnorodność we wszystkich jej składowych jako wartość, a w szczególności dążąc do tego, aby do końca okresu objętego planem 40 proc. stanowisk kierowniczych zajmowały kobiety.

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

Artykuł przygotowany przez firmę Generali

– Wieloletnie zaangażowanie Generali w program „Partner na całe życie" stawia naszych klientów w centrum wszystkiego, co robimy. W ramach naszej nowej strategii przeniesiemy to zobowiązanie na kolejny poziom i potwierdzimy, że Generali jest firmą innowacyjną, zorientowaną na klienta i bazującą na danych – powiedział Philippe Donnet, prezes Grupy Generali.

Pozostało 93% artykułu
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową