Materiał powstał we współpracy z Tetra Pak
Jakie wyglądają pani biznesowe cele jako szefowej Tetra Pak w Polsce?
Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, z którym wiążemy duże plany. Naszym celem jest stanie się zaufanym partnerem dla lokalnych producentów żywności, co sprawi, że sektor spożywczy będzie stabilny dla konsumentów z całej Polski.
Dla Tetra Pak niezwykle istotny jest także zrównoważony rozwój oraz kwestie dotyczące ochrony klimatu. Te zagadnienia są bliskie naszej firmie, ale także mnie osobiście. Wierzę, że stają się coraz ważniejsze dla coraz większej grupy ludzi. Udoskonalamy nasze opakowania, tak by miały coraz mniejszy wpływ na środowisko, i rozwijamy technologie ich recyklingu. Chcemy, by w przyszłości nasze opakowania pozostawiały coraz mniejszy ślad węglowy. To jest nasz cel numer jeden na świecie i w Polsce. Współpracujemy w tym zakresie z wieloma uczestnikami rynku, w tym z rządem, organizacjami zrzeszającymi producentów i organizacjami pozarządowymi.
Wybraliśmy Polskę na nasze centrum recyklingu w regionie i wspólnie z naszymi partnerami Stora Enso i Plastigram inwestujemy prawie 30 milionów euro w najnowocześniejszy zakład recyklingu włókien oraz polietylenu i aluminium (PolyAl).