Aktualizacja: 30.09.2021 21:00 Publikacja: 30.09.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Wpływy z eksportu polskiego sektora nowoczesnych usług dla biznesu wzrosły w minionym roku do 22,9 miliarda dolarów. To o ponad jedną szóstą więcej niż rok wcześniej i aż 16 razy więcej niż w pierwszym pełnym roku naszego uczestnictwa w Unii Europejskiej – szacuje Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), który zrzesza czołowe firmy z tej branży.
Według jego statystyk prawie 97 proc. działających w Polsce centrów usług ma odbiorców z co najmniej kilku krajów; przede wszystkim z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Szwajcarii i Holandii. Tak duża skala międzynarodowej działalności i szybki rozwój eksportu to głównie zasługa zagranicznych firm. Według danych ABSL, aż dwie trzecie z ponad 1,6 tys. działających w Polsce centrów należą do inwestorów z zagranicy, wśród których jest setka spółek z listy Fortune Global 500.
Zełenski gotów do rozmów z Putinem w Stambule, polska branża meblarska pogrążona w długach, a Polska i Francja p...
Chatboty ze sztuczną inteligencją zmieniają sposób wydobywania informacji z internetu. Zachwiały pozycją najpopu...
Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił „największy w historii” pakiet sankcji antyrosyjskich. Jego celem jest zwiększeni...
Zgodnie z oczekiwaniami nowym prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej został Adam Leszkiewicz. Wygrał konkurs, któr...
Adam Leszkiewicz zrezygnował z pełnienia funkcji prezesa zarządu Grupy Azoty - podała spółka. Leszkiewicz w złoż...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas