Polacy nie czekają na dopłaty. Ruszyli po elektryczne rowery

Wiele państw wspiera ich zakup, widząc to jako alternatywę dla transportu samochodowego. Polska nie widzi jednak takiej potrzeby.

Publikacja: 02.09.2021 21:00

Zachodnioeuropejskie aglomeracje traktują rowery elektryczne jako jedną z głównych opcji transportu

Zachodnioeuropejskie aglomeracje traktują rowery elektryczne jako jedną z głównych opcji transportu dla mieszkańców

Foto: Shutterstock

Rowery elektryczne początkowo uznano za ofertę dla seniorów, co w Polsce jest nadal dla kupujących barierą. Mimo to, według ostrożnych szacunków, rocznie sprzedaje się ich już kilkadziesiąt tysięcy. Liczba ta w tym roku może zbliżyć się do 100 tys.

Z danych stowarzyszenia producentów CONEBI wynika, że przy sprzedaży 22 mln rowerów w 2020 r. 4,5 mln stanowiły już pojazdy elektryczne. To 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe rynki to Niemcy, Francja i Holandia.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Ciemne chmury nad amerykańską zbrojeniówką. Wykorzystają to firmy z Europy?
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski będzie działał do końca maja. Po 100 dniach zakończy pracę
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa