Materiał powstał we współpracy z VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
Co czwarta firma sektora MŚP deklaruje zakup w tym roku co najmniej jednego samochodu. Przedsiębiorcy nastrojeni są optymistycznie i w pierwszych pięciu miesiącach rejestracje nowych aut wśród firm wzrosły o 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Pandemia nie przestraszyła przedsiębiorców
Z badania „Portfele Polaków pod lupą" przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services wynika, że pandemia nie zmieniła planów przedsiębiorców. Nie rezygnowali z nabycia firmowego pojazdu, a 58 proc. z nich zapewnia, że pandemia nie wpłynęła na te plany.
Blisko co trzeci rozważa jedynie odsunięcie zakupu w czasie. – Dzieje się tak dlatego, że firmy walczą o utrzymanie się na rynku i uzyskanie jak najwyższego poziomu sprzedaży towarów i usług, a samochód dla większości branż jest do tego niezbędnym narzędziem. Na dodatek pandemia pokazała, że auto zapewnia przedsiębiorcom niezależność i mobilność bez względu na warunki – mówi Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej i współpracy z siecią dealerską w VWFS.
Zaledwie 4 proc. firm zdecyduje się na zakup tańszego auta. Niemal wszystkie badane przedsiębiorstwa planują nabycie do pięciu samochodów: 58 proc. zamierza powiększyć park maszyn o jedno auto, a 40 proc. kupi od dwóch do pięciu pojazdów.