Notowana na giełdach w Warszawie i Nowym Jorku spółka CEDC przedstawiła dziś nową strategię promocyjną Żubrówki. Tak jak już informowała "Rzeczpospolita" firma po raz kolejny zatrudniała znane osoby do zaprojektowania nakładek na butelki tzw. żubranek. W tym roku zrobili to modelka Karolina Malinowska oraz jej mąż Olivier Janiak, prezenter telewizyjny i redaktor naczelny pisma „Male man“. W 2009 r. rozgłos Żubrówce zapewniła projektantka mody Viola Śpiechowicz. Żubranka jej autorstwa dostali m.in. Sophie Marceau, Mark Knopfler oraz Fish.
CEDC, tak jak inni producenci wódki starają się zapewnić rozgłos swoim markom, ponieważ w Polsce nie można reklamować mocnych alkoholi. Zgodnie z obowiązującym prawem napoje zawierające więcej niż 4,5 proc. alkoholu i inne piwo można promować tylko w punktach sprzedaży. Nietypowe opakowanie ma zapewnić rozgłos marce nie tylko w Polsce, ale także pomóc wejść jej na rynek brazylijski. Firma zacznie od przekazania limitowanej edycji Żubrówki organizatorom karnawału w Rio de Janeiro. — Dla dla nas to nowy sposób na komunikację marki, a także pierwszy krok w kierunku wejścia z nią na rynek brazylijski - wyjaśnia Paweł Sobalak, brand manager marki Żubrówka.
Żubrówka jest eksportowana do 50 krajów. W ostatnim roku jej sprzedaż w sklepach wolnocłowych wzrosła o 50 proc.