Najpierw chce kupić mięsną firmę PMB. Następnym krokiem będzie fuzja z giełdowymi Makaronami Polskimi – wynika z naszych informacji.
PMB to jedna z najbardziej znanych mięsnych firm w Polsce. Działa w segmencie premium, sztandarowym produktem jest kindziuk. Spółka zarządza siecią delikatesów mięsnych U Rzeźnika. W 2009 r. sprzedaż wyniosła 315 mln zł, EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) – 11,3 mln zł. Tegoroczne wyniki mają być lepsze od ubiegłorocznych.
Mispol zamierza przejąć 45,5 proc. udziałów PMB za łączną kwotę ponad 14,6 mln zł. Stroną sprzedającą jest Podlaskie Towarzystwo Finansowo-Inwestycyjne. Najpóźniej 15 grudnia zarząd Mispolu ma podjąć uchwałę o emisji akcji skierowanej do udziałowców PMB. Cena emisyjna walorów ma wynosić 6,58 zł, czyli będzie niższa od aktualnego kursu giełdowego Mispolu.
Mispol już trzy lata temu przymierzał się do przejęcia PMB. Chciał wówczas kupić 85 proc. udziałów za około 120 mln zł. Jednak ostatecznie do transakcji nie doszło.
Makarony Polskie łączy z Mispolem osoba Marka Jutkiewicza, znanego inwestora i współtwórcy marki Hoop. Kontroluje on obecnie prawie 15 proc. udziałów w rzeszowskich Makaronach Polskich i ponad 14 proc. w Mispolu. Już kilka miesięcy temu przyznawał, że fuzja tych dwóch firm jest ciekawym pomysłem.