Jak podaje agencja ASM-Holding produkcja marek zagranicznych na terenie Rosji rosła szybciej niż rodzimych. Tych pierwszych wyprodukowano 557 tys. - o 110 proc. więcej niż rok temu ( w tym 373 tys. to auta zmontowane). Rodzime samochody (lady, wołgi, gaz itd) zyskały 82 proc. ( w sumie 523 tys.).
W sumie cały przemysł motoryzacyjny (osobowe, ciężarowe i autobusy) wyprodukował za 11 miesięcy 1,255 mln sztuk, tj. o 91 proc. więcej rok do roku. ASM szacuje, że do końca roku z rosyjskich taśm zjedzie 1,19 mln aut osobowych.
Sprzedaż zwiększyła się o 28 proc. przekraczając 1,7 mln sztuk. Miniony rok był najgorszy w historii rosyjskiej motoryzacji. Zakłady wyprodukowały 722,1 tys. pojazdów - o 60 proc.mniej niż w 2008 r. Sprzedaż spadła o połowę. Dzięki rządowym dopłatom do kredytów i programowi utylizacji starych aut, Rosjanie znów zaczęli kupować. Największą popularnością cieszą się modele ekonomiczne łady, renault i chevroleta (GM). W rekordowym 2007 r Rosjanie kupili 2,6 mln nowych samochodów.