Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.
W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)
Dział środków piorących i czystości awansował z 5 miejsca kilka lat temu na drugie, z udziałem rynkowym 25,6 proc., a z roku na rok zmniejsza dystans do lidera (Procter and Gamble). Proszek Persil zajmuje drugą pozycję, a Perwoll do prania wełny zwiększył udział w rynku o 3 proc.
Dział klejów budowlanych (np. Ceresit) i konsumenckich odczuł skutki spowolnienia gospodarczego, więc sprzedaż zmalała, ale w latach 2005-9 osiągnął skok o 30 proc., a w tym roku spodziewa się ponownego ożywienia.
- Warunki gospodarcze są nadal wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o konkurencyjne środowisko, w jakim działamy i rosnące koszty surowców — stwierdził w Düsseldorfie prezes Henkla, Duńczyk Kasper Rorsted przedstawiając roczny bilans.