Volkswagen coraz bliżej pozycji światowego lidera

Niemiecki producent samochodów przybliżył się do celu, jakim jest bycie numerem 1 na świecie. Firma jest coraz bliżej fuzji z innym potentatem zza naszej zachodniej granicy – Porsche

Publikacja: 11.03.2011 03:04

Volkswagen coraz bliżej pozycji światowego lidera

Foto: Fotorzepa, Bartosz Jankowski

Miniony rok był doskonały dla grupy z Wolfsburga – wynika z zatwierdzanego właś- nie przez zarząd bilansu. Volkswagen wypracował w 2010 roku zysk netto 7,2 mld euro, zysk operacyjny zwiększył czterokrotnie, do 2,2 mld, i sprzedał na świecie ponad 7 mln pojazdów.

Po raz pierwszy sama marka VW (do grupy należą też m.in. Audi, Skoda, Seat i Bentley) przekroczyła liczbę 4,5 mln pojazdów. Obroty zwiększyły się o ok. 20 proc., do 126,9 mld euro. Siłą napędową były w minionym roku rynki azjatyckie, a przede wszystkim Chiny, gdzie sprzedaż  niemieckiej grupy zwiększyła się aż o 37 proc., do 1,9 mln sztuk.

Filia Audi  dołożyła do łącznego zysku sumę 3,3 mld euro, Skoda podwoiła zysk operacyjny, do 447 mln euro. Hiszpański Seat i luksusowy Bentley ponosiły nadal straty.

Największy w Europie producent samochodów przewiduje dobre wyniki także w tym roku. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników i liczymy na bardzo mocny I kwartał – stwierdził prezes Martin Winterkorn na konferencji w Wolfsburgu. W styczniu i lutym grupa dostarczyła już klientom 1,2 mln pojazdów  dziewięciu marek, o 17,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najpóźniej do 2018 roku Volkswagen chce zająć miejsce Toyoty jako lidera na świecie w branży motoryzacyjnej z liczbą 10 mln sprzedanych pojazdów rocznie.

Prezes Winterkorn podkreślił przy okazji, że nie podlega dyskusji integracja VW z Porsche.

– Niezależnie od wszelkich kwestii formalnych chcę jasno oświadczyć: tak czy inaczej powstanie zintegrowana firma – dodał. – Do pokonania są kwestie podatkowe i prawne, ale nie są to istotne przeszkody – wyjaśnił Winterkorn.

Wczoraj też okazało się, że  wiodący na świecie producent aut w segmencie premium BMW zdecydowanie przezwyciężył kryzys. W 2010 r. wypracował zysk netto 3,23 mld euro wobec 210 mln w 2009 r. i zwiększył obroty o 19,3 proc., do 60,5 mld euro. Firma z Monachium  w tym roku zamierza pobić swój rekord. Na całym świecie  planuje sprzedać 1,5 mln samochodów.

 

Miniony rok był doskonały dla grupy z Wolfsburga – wynika z zatwierdzanego właś- nie przez zarząd bilansu. Volkswagen wypracował w 2010 roku zysk netto 7,2 mld euro, zysk operacyjny zwiększył czterokrotnie, do 2,2 mld, i sprzedał na świecie ponad 7 mln pojazdów.

Po raz pierwszy sama marka VW (do grupy należą też m.in. Audi, Skoda, Seat i Bentley) przekroczyła liczbę 4,5 mln pojazdów. Obroty zwiększyły się o ok. 20 proc., do 126,9 mld euro. Siłą napędową były w minionym roku rynki azjatyckie, a przede wszystkim Chiny, gdzie sprzedaż  niemieckiej grupy zwiększyła się aż o 37 proc., do 1,9 mln sztuk.

Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG