Nespresso,kawa,ekspresy,saszetki

Szwajcarski producent kawy korzysta z boomu na ekspresy kapsułkowe w Polsce. W 2010 r. zanotował u nas dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Publikacja: 21.03.2011 14:55

Nespresso,kawa,ekspresy,saszetki

Foto: Bloomberg

— Europa Centrala jest, obok Ameryki Łacińskiej, Dalekiego i Bliskiego Wschodu, regionem, gdzie nasz biznes będzie rozwijał się najszybciej w kolejnych latach — mówi "Rz" Rico Domenig, dyrektor marketingu Nespresso na Europę Środkową i Wschodnią.

Wywodząca się z Lozanny firma należy do szwajcarskiej grupy Nestle, największego producenta żywności na świecie (w Polsce należy do niego m.in. marka Winiary). Jako pierwsza, 25 lat temu, wprowadziła na rynek porcjowaną kawę do przyrządzania w przystosowanych do tego ekspresach. W jej ślady poszły m.in. znane w Polsce firmy Tchibo i Lavazza. W 2010 r. do kawy sprzedawanej w saszetkach należało 25 proc. globalnego rynku kawy pod względem wartości sprzedaży. Rok wcześniej udział ten był o 6 pkt. proc. niższy.

W 2010 r. przychody firmy przekroczyły 3 mld franków szwajcarskich, czyli ok. 9 mld zł. Były o ponad 20 proc. wyższe niż rok wcześniej. — Zakładamy, że w 2011 uda się nam utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu organicznego — zapowiada Richard Girardot, prezes Nespresso.

Rico Domenig informuje, że w 2010 r. dwucyfrowy wzrost sprzedaży Nespresso zanotowało także w Polsce, gdzie firma jest obecna od niemal 4 lat.

Udział naszego kraju w łącznych obrotach grupy — mimo szybkiego wzrostu sprzedaży ekspresów na kapsułki — jest na razie niewielki. Największymi rynkami są Szwajcaria (szacuje się, że ekspresy na kawę tej firmy są tam w prawie połowie gospodarstw domowych), Francja, kraje Beneluksu i Niemcy.

Na koniec roku Nespresso chce mieć 250 butików, w których sprzedaje ekspresy i kawę klientom indywidualnym (ich liczba sięga 10 mln ). W 2010 r. miała ich 215, o 36 więcej niż rok wcześniej.

W Polsce spółka ma na razie jeden butik w Warszawie. Rico Domenig wyjaśnia, że firma rozważa otwarcie kolejnego. Nie stanie się to jednak raczej w tym roku. — Nie wykluczamy, że kolejny punkt otworzymy  w jednym z warszawskich centrów handlowych — mówi Domenig.

— Europa Centrala jest, obok Ameryki Łacińskiej, Dalekiego i Bliskiego Wschodu, regionem, gdzie nasz biznes będzie rozwijał się najszybciej w kolejnych latach — mówi "Rz" Rico Domenig, dyrektor marketingu Nespresso na Europę Środkową i Wschodnią.

Wywodząca się z Lozanny firma należy do szwajcarskiej grupy Nestle, największego producenta żywności na świecie (w Polsce należy do niego m.in. marka Winiary). Jako pierwsza, 25 lat temu, wprowadziła na rynek porcjowaną kawę do przyrządzania w przystosowanych do tego ekspresach. W jej ślady poszły m.in. znane w Polsce firmy Tchibo i Lavazza. W 2010 r. do kawy sprzedawanej w saszetkach należało 25 proc. globalnego rynku kawy pod względem wartości sprzedaży. Rok wcześniej udział ten był o 6 pkt. proc. niższy.

Biznes
Zwolnienia grupowe, powrót rosyjskiego gazu i cięcia inwestycji w OZE
Biznes
Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska: W branży widać bardzo dużą aktywność inwestorów z Czech
Biznes
Długa lista tematów do rozmów na EKS
Materiał Partnera
Europa potrzebuje konkurencyjnej gospodarki
Biznes
Poleciał szef Roskosmosu. Ale nie w kosmos, tylko ze stołka