Pierwsza drogeria uruchamiana przez Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela Biedronki, ruszy w centrum Warszawy przy ul. Lindley'a. Firma nie odpowiedziała na pytania Rz jakie są jej plany odnośnie tego segmentu rynku.
Biedronka jest największą firmą handlową w naszym kraju. Jej przychody w 2010 r. przekroczyły 20 mld zł, ma też już niemal 1,7 tys. sklepów. Rozwija się w błyskawicznym tempie, otwierając po co najmniej 200 nowych placówek rocznie. Wchodzi także w nowe segmenty rynku. Pierwszym projektem były apteki, dzisiaj jest ich już ponad 20. Z kolei jako pierwsi napisaliśmy w Rz o uruchomieniu pierwszej kawiarni pod marką Kropka Relaks. Firma na razie nie podaje jakie są jej plany odnośnie tych segmentów. - Równolegle analizujemy wiele nowych możliwości rozwoju i to jest jedna z nich - mówił wówczas Pedro Pereira da Silva, country manager Jeronimo Martins w Polsce.
Rynek drogeryjny ma na pewno potencjał - jego wartość w 2010 r. wyniosłą 6,3 mld euro. Jednak na rynku działało na koniec ubiegłego roku według danych Euromonitor International 19,3 tys. tego typu sklepów. - Karty na tym rynku ciągle nie są rozdane. Jest lider, kolejna firma próbuje go gonić, a potem długo nie ma nic - mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy Inquiry.
Największą siecią jest Rossmann, który ma ponad 500 sklepów, rocznie otwierając kilkadziesiąt nowych. Goni go firma Polbita, prowadząca sieć Drogerie Natura. Ma ich ponad 220. Na temat nowego rywala nie chce się wypowiadać. - Trudno na razie odnosić się czy komentować przedmiotowe plany nie znając ich szczegółów. Chętnie odniesiemy się do konceptu po jego zrealizowaniu - mówi Wojciech Filipczyk, prezes Polbita.