Tavares za Pelatę

Carlos Tavaraes został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego w Renault. Na stanowisku zastąpił Patricka Pelaty, który pożegnał się z nim w wyniku afery szpiegowskiej

Publikacja: 31.05.2011 17:08

Tavares był dotąd szefem Nissan Motor w obu Amerykach. Od 1 lipca będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju firmy, zwłaszcza jeśli idzie o prace nad pojazdami o napędzie elektrycznym. Jego drugim zadaniem będzie nadzorowanie rozbudowy ośrodków firmy zlokalizowanych we Francji.

53- letni Portugalczyk jest związany z Renaultem do 23 lat, pracował w działach projektowania (modele R19, Clio II, Mégane II, Scénic II), planowania oraz badania rynku. W kwietniu 2004 r. przeszedł do Nissana, gadzie odpowiadał za płyty podłogowe aut segmentu C. Mówi płynnie po angielsku i francusku.

Zdaniem prezesa Carlosa Ghosna, jego talent i doświadczenie będą kluczowym wsparciem dla Renaulta i całej załogi, gdy wkraczamy w pierwszy rok realizacji programu Renault 2016 „Drive the Change".

Tavares zajmie miejsce Patricka Pelaty, który ustąpił w kwietniu po skandalu ze szpiegostwem przemysłowym, kiedy niesłusznie oskarżono trzech członków kierownictwa o sprzedaż tajemnic związanych z programem pojazdów elektrycznych i zwolniono dyscyplinarnie. Pelata poświęcił się ratując do dymisji prezesa Ghosna, który publicznie przeprosił w swoim imieniu i imieniu firmy za aferę.

Odrębnie Renault we współpracy z firmą Gestamp Solar uruchamia największy na świecie projekt wykorzystania energii Słońca w motoryzacji. Chodzi o zainstalowanie paneli słonecznych w francuskich zakładach (posiadających certyfikat ISO 14001 od 2000 r.) w Douai, Maubeuge, Flins, Batilly, Sandouville i Cléon.

Docelowo przewiduje się zainstalowanie 450 tys. m2 paneli słonecznych, co odpowiada powierzchni ponad 60 boisk piłkarskich, o całkowitej mocy 60 MW, wystarczającej do rocznego zaopatrzenia w energię elektryczną 15-tysięcznego miasta. Wykorzystanie tego źródła odnawialnej energii pozwoli obniżyć emisję CO2 o 30 tys. ton rocznie.

Tavares był dotąd szefem Nissan Motor w obu Amerykach. Od 1 lipca będzie odpowiedzialny za strategię rozwoju firmy, zwłaszcza jeśli idzie o prace nad pojazdami o napędzie elektrycznym. Jego drugim zadaniem będzie nadzorowanie rozbudowy ośrodków firmy zlokalizowanych we Francji.

53- letni Portugalczyk jest związany z Renaultem do 23 lat, pracował w działach projektowania (modele R19, Clio II, Mégane II, Scénic II), planowania oraz badania rynku. W kwietniu 2004 r. przeszedł do Nissana, gadzie odpowiadał za płyty podłogowe aut segmentu C. Mówi płynnie po angielsku i francusku.

Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności