Jest umowa na dokończenie A2 po Chińczykach

Konsorcjum firm Warbud i Eurowia podpisało wczoraj umowę na dokończenie budowy jednego z odcinków autostrady A2 po Covecu

Aktualizacja: 29.07.2011 06:03 Publikacja: 29.07.2011 05:05

Jest umowa na dokończenie A2 po Chińczykach

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Francuzi dzisiaj o 10 rano mają przejąć od inwestora plac budowy. Mowa o odcinku „A" – najbliżej Strykowa, o długości 29 km. Kontrakt jest warty 989 mln zł.

Umowa z polsko-czeskim konsorcjum, w skład którego wchodzą Dolnośląskie Surowce Skalna i Bogla a Krysl, na budowę drugiego odcinka opuszczonego przez Covec ma zostać podpisana zaraz po tym, gdy wykonawca uzupełni gwarancje wykonania. Jej wartość to 756 mln zł. Według informacji „Rz" kontrakt może zostać podpisany już dziś.

Dokończenie odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy, których budowę rozpoczął chiński Covec, będzie kosztować ok. 1,7 mld zł. To – jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – kwota zbliżona do drugich najtańszych ofert złożonych w przetargu z 2009 roku.

Wówczas Chińczycy zaproponowali, że wybudują łącznie 50 km trasy za 1,3 mld zł przy kosztorysie w wysokości 2,8 mld zł. W maju, kiedy stracili płynność finansową i zeszli z placu budowy, za wznowienie prac zażądali dodatkowego 1 mld zł. Wciąż nie zapłacili podwykonawcom. Zaległości wobec tych, którzy zostali zatwierdzeni przez rząd, zgodnie z prawem ureguluje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Współpraca z większością firm, z którymi Chińczycy podpisali umowy, nie wymagała jednak zgody GDDKiA. Mowa o ok. 40 podmiotach, którym Covec jest winien ok. 20 mln zł. Niewykluczone, że i z nimi w imieniu byłego wykonawcy rozliczy się GDDKiA. Na razie analizuje możliwość podjęcia takiego działania.

Wczoraj odbyło się spotkanie w tej sprawie przedstawicieli rządu i podwykonawców. W ciągu dwóch tygodni mają dostarczyć dokumenty potwierdzające posiadanie wierzytelności.

Byli podwykonawcy Covecu zapowiadają, że jeżeli nie dostaną należnych im pieniędzy, uniemożliwią nowym wykonawcom wjazd na plac budowy, blokując drogę publiczną nr 50 i dojazdy do placów budowy autostrady A2.

Jak zapowiedział Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, po tym, gdy w maju Covec opuścił plac budowy A2, podczas Euro 2012 kibice będą mogli korzystać z trasy między Łodzią a Warszawą.

Zgodnie z wynegocjowanymi z nowymi wykonawcami warunkami prace na obu odcinkach mają się zakończyć w połowie października przyszłego roku. Ale już w maju przyszłego roku oba mają być przejezdne.

Dokończeniem prac po Chińczykach zainteresowanych było 26 firm. Ceny za odcinek, który ma dokończyć Eurovia, wahały się od 989 mln zł do 2,09 mld zł, a koszt budowy fragmentu trasy, który ma zostać powierzony Czechom – od 756 mln zł do 1,25 mld zł.

 

 

Francuzi dzisiaj o 10 rano mają przejąć od inwestora plac budowy. Mowa o odcinku „A" – najbliżej Strykowa, o długości 29 km. Kontrakt jest warty 989 mln zł.

Umowa z polsko-czeskim konsorcjum, w skład którego wchodzą Dolnośląskie Surowce Skalna i Bogla a Krysl, na budowę drugiego odcinka opuszczonego przez Covec ma zostać podpisana zaraz po tym, gdy wykonawca uzupełni gwarancje wykonania. Jej wartość to 756 mln zł. Według informacji „Rz" kontrakt może zostać podpisany już dziś.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca