Kolejowe szprychy CPK

Już wiadomo jak ma wyglądać kolejowy węzeł w Centralnym Porcie Komunikacyjnym. — Dziesięć kolejowych „szprych" zbiegnie się w projektowanym węźle przesiadkowym w Baranowie i w Warszawie — mówi Piotr Maleszak, p.o. prezesa CPK.

Aktualizacja: 25.03.2019 11:55 Publikacja: 25.03.2019 11:41

Kolejowe szprychy CPK

Foto: Adobe Stock

Planowana łączna długość nowych linii kolejowych ma wynieść 1,6 tys. km. A połączenia z tzw opcji zero (jest tego 140 km) mają ruszyć jeszcze przed otwarciem Lotniska Solidarność w Baranowie. Pociągi mają tam jeździć z prędkością 250 km/godz., czyli nawet z najdalszego zakątka Polski (według planów) będzie tam można dojechać w 2,5 godz. — wynika z ustaleń spółki CPK z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Ministerstwem Infrastruktury.

W zasięgu sieci znajdą się największe miasta w kraju , poza Szczecinem, do którego mamy dojechać koleją w 3 godz. 15 minut. Dojazd do CPK ma być dostępny również dla mieszkańców przygranicznych obszarów Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy oraz Obwodu Kaliningradzkiego.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Nowa hala na targach w Kielcach
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes
Globalny kryzys optymizmu groźny dla firm i gospodarki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chiny mogą skorzystać na ograniczeniach eksportu chipów
Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
MAteriał Partnera
Integracja, transformacja, digitalizacja – przyszłość segmentu detalicznego Orlenu
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej