To element kampanii rebrandingowej rozpoczętej przez grupę Telekomunikacji Polskiej. I choć billboardy te przeplatają się ciągle z tablicami, na których widnieje marka TP poprzedzona znakiem „&", to wiadomo, że takie reklamy będzie ona stopniowo znikać. Jak poinformował zarząd TP w czwartek, cała procedura zakończy się do 30 czerwca.
W liście do klientów TP, prezes Maciej Witucki obiecuje przy tym, że klienci TP odczują zmianę pozytywnie. Operator proponuje abonentom telefonii stacjonarnej 1000 minut (na powitanie w Orange) i zapowiada, że po zmianie użytkownicy sieci TP będą mogli skorzystać z akcji Środy z Orange, w ramach której w kinach Multikina można kupić raz w tygodniu dwa bilety w cenie jednego. Jak czytamy w liście prezesa: takich możliwości będzie więcej.
Spółka ma przy tym nadzieję, że oprócz efektów wizerunkowych, przemianowanie TP na Orange pozytywnie przełoży się na jej przychody i rentowność. Analitycy z biur maklerskich zajmujący się wyceną akcji Telekomunikacji Polskiej uważają jednak, że rezygnacja z tej marki i rebranding jej usług stacjonarnych na Orange nie będzie miał wpływu na wyniki finansowe grupy.
- Moim zdaniem rebranding nie będzie miał żadnego wpływu na wyniki sprzedaży. Jeśli już, to być może nieco poprawi wyniki w segmencie usług szerokopasmowego dostępu do Internetu, ograniczając tzw. churn, czyli wskaźnik rezygnacji klientów – uważa Paweł Puchalski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK. – To, że telefonia stacjonarna zostanie przemianowana niczego nie zmieni. To umierająca usługa – dodał.
W osiągnięciu tego celu TP pomoże jej własna polityka. Jak podał niedawno rzecznik TP, Wojciech Jabczyński, komórkowe ramię grupy – Centertel – przestanie od 1 kwietnia sprzedawać usługi stacjonarne, korzystając z łączy TP (chodzi o usługi Orange Freedom i Orange Stacjonarny). A to właśnie mobilna sieć w 2011 r. zgarnęła z rynku największą liczbę abonentów (48 tys.) i jej baza użytkowników usług stacjonarnych urosła do 340 tys.. W tym samym czasie TP zwiększyła swoje statystyki o 12 tys. do nieco ponad 2 mln.