Bayer zarabia na Monsanto, ale ma z nim wiele problemów

Burzliwie przebiegało WZA Bayera głównie z powodu kupienia za 63 mld dolarów Monsanto, co zwiększyło zysk, ale przysporzyło strat w kapitalizacji i tysięcy pozwów.

Aktualizacja: 27.04.2019 14:30 Publikacja: 27.04.2019 14:24

Bayer zarabia na Monsanto, ale ma z nim wiele problemów

Foto: Bloomberg

Przejęcie amerykańskiego koncernu od materiału siewnego przyczyniło się do zwiększenia kwartalnego zysku operacyjnego EBITDA o 45 proc. do 4,19 mld euro; było to nieco więcej od 4,12 mld przewidywanych przez analityków. I to była ta jedyna dobra wiadomość. 

Znacznie gorszymi są za to wzrost do 13 400 z 11 200 w styczniu liczby pozwów użytkowników środka chwastobójczego Roundup na bazie glifozatu, którzy twierdzą, że nabawili się przez to raka i żądają odszkodowań oraz duży spadek kapitalizacji rynkowej przez niemieckiego giganta od chwili tego zakupu. Od sierpnia, gdy sąd w Kalifornii wydał na Monsanto pierwszy wyrok skazujący na wypłatę odszkodowania, bo uznał, że producent Roundupu powinien był uprzedzać na opakowaniu o groźbie zachorowania na raka Bayer stracił ok. 30 mld euro kapitalizacji rynkowej. Uczestnicy WZA w Bonn wymieniali nawet wielkość 35 mld euro.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!