E-strona kosztuje kilkaset złotych

Rynek firm tworzących witryny internetowe jest bardzo rozdrobniony, a przez to mocno konkurencyjny

Publikacja: 09.09.2012 23:31

Przedsiębiorca chcący mieć własną stronę internetową nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem partnera, który podejmie się jej budowy. W sieci można znaleźć setki podmiotów oferujących tego typu usługi, począwszy od dużych agencji interaktywnych i marketingowych, oferujących bardzo szeroki wachlarz usług, po jednoosobowe firmy koncentrujące się na obsłudze klientów z lokalnego rynku.

Ogromna konkurencja wynika z niskich barier wejścia na rynek. Tak naprawdę do tworzenia stron internetowych potrzebne są tylko komputer i łącze internetowe. Osoby dysponujące trochę większą wiedzą informatyczną mogą nawet tworzyć e-strony samodzielnie. W?sieci można znaleźć mnóstwo samouczków lub filmików, które jak po sznurku pomogą przejść przez ten proces.

Firmy, które chcą mieć w pełni profesjonalną stronę internetową, a nie tylko prostą wizytówkę, powinny jednak zdecydować się na współpracę z podmiotami specjalizującymi się w tworzeniu e-witryn. Mogą wówczas liczyć na ofertę szytą na miarę, która w pełni zaspokoi ich oczekiwania.

Nie można bowiem zapominać, że stworzenie strony internetowej, które zazwyczaj kosztuje kilkaset złotych, wcale nie jest jedynym wydatkiem związanym z obecnością w sieci.

Duże znaczenie ma wybór serwera, na którym strona jest osadzona. W Internecie można oczywiście znaleźć bezpłatne serwery. Nie świadczą one jednak usług na wysokim poziomie, a treść publikowanych tam stron zazwyczaj zasłaniana jest reklamami, których przesłanie wcale nie musi nam odpowiadać. Skorzystanie z usług profesjonalnych firm hostingowych (udostępniających miejsca na serwerach) kosztuje od kilku złotych miesięcznie wzwyż. Kolejne kilka, kilkanaście złotych miesięcznie trzeba zapłacić za pozycjonowanie strony, żeby „wyskakiwała" wysoko w wyszukiwarkach.

Łącznie wydatki związane z utrzymaniem e-strony wynoszą od kilkunastu złotych miesięcznie. Górny pułap jest nieograniczony.

Przedsiębiorca chcący mieć własną stronę internetową nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem partnera, który podejmie się jej budowy. W sieci można znaleźć setki podmiotów oferujących tego typu usługi, począwszy od dużych agencji interaktywnych i marketingowych, oferujących bardzo szeroki wachlarz usług, po jednoosobowe firmy koncentrujące się na obsłudze klientów z lokalnego rynku.

Ogromna konkurencja wynika z niskich barier wejścia na rynek. Tak naprawdę do tworzenia stron internetowych potrzebne są tylko komputer i łącze internetowe. Osoby dysponujące trochę większą wiedzą informatyczną mogą nawet tworzyć e-strony samodzielnie. W?sieci można znaleźć mnóstwo samouczków lub filmików, które jak po sznurku pomogą przejść przez ten proces.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!