Samochody GM najwyższej jakości

Pojazdy General Motors zdobyły 8 wyróżnień w dorocznym rankingu firmy J.D. Power & Ass. dotyczącym jakości nowych pojazdów. To znacząca poprawa od 2009 r., gdy koncern był niemal bankrutem.

Publikacja: 22.06.2013 15:22

Samochody GM najwyższej jakości

Foto: Bloomberg

Samochody osobowe i furgonetki GM zdobyły 8 pierwszych miejsc w swoich segmentach nowych pojazdów na rynku amerykańskim. Chevrolet zapewniający 71 proc. sprzedaży koncernu w USA skoczył o 10 miejsc na piąte wśród 33 marek ankietowanych przez firmę doradczą.

W rankingu marek, które miały najmniej problemów technicznych natychmiast po sprzedaży każdych 100 sztuk najlepszą okazała się Porsche, wyprzedzając GMC, Lexusa, Infiniti i Chevroleta. GMC awansował o 10 miejsc, a Chevrolet był najlepszą marką z kategorii aut spoza segmentu premium. Pierwszą dzesiątkę uzupełniały luksusowa Acura, Toyota, Honda, luksusowy Jaguar i Hyundai Motor.

Przeciętna w branży wyniosła 113 zgłoszonych problemów na 100 pojazdów. Wszystkie marki GM, włącznie z Cadillakiem i Buickiem, wypadły lepiej od tej średniej.

W kategorii pojazdów nieluksusowych, które również wykazały mniej usterek od średniej znalazły się GMC, Chevrolet, Toyota, Honda, Hyundai, Kia Motors i Chrysler.

Ford jako marka pozostał na 27. miejscu, Nissan spadł wobec rankingu sprzed roku o 14 miejsc na 30. pozycję, a Ram Chryslera o 14 na 28. Najgorzej wypadły Fiat (przedostatni) i Toyota Scion (ostatni, 33.).

W poszczególnych segmentach najlepsze jakościowo okazały się Toyota Camry (auta średnie), Honda Civic (kompakty), Chevrolet Impala (auta duże), Chevrolet Silverado (duże furgonetki), Honda CR-V (kompakty crossover), Nissan Murano (średnie crossover) i Chrysler Town & Country (minivany).

Wiceprezes J.D. Power ds. globalnej motoryzacji, David Sargent stwierdził, że General Motors wykonał wspaniałą robotę nad zmianą panującego od dawna poczucia, że jego wyroby są niższej jakości. — GM był zawsze dobry w ulepszaniu pojazdu, gdy już pojawił się na rynku. Teraz wykazali również, że są bardzo dobrzy w wypuszczaniu nowych pojazdów także dobrej jakości — dodał. W przeszłości GM często wypuszczał samochody z usterkami i usuwał je w następnych wersjach.

J.D. Power opublikował swój ranking oparty na opiniach klientów po raz 27. Pierwszy raz biorący w nim udział mogli przekazywać elektronicznie swe doświadczenia i spostrzeżenia z pierwszych 90 dni użytkowania pojazdu.

Ankietę przeprowadzono od lutego do maja, wszystkie pojazdy są roku modelowego 2013. Badanie wzbogacono o informacje użytkowników o jakości nowych technologii: nawigacji, czujników ostrzegających o opuszczeniu pasa ruchu, telefonu, części informacyjno-rozrywkowej i systemów uruchamianych głosem.

Sargent podkreślił, że ogólnie w branży samochodowej nastąpił spadek jakości w porównaniu z 2012 r., wyniki ankiety świadczą, że klienci są bardziej niezadowoleni. Wynika to w głównej mierze z włączenia do ankiety nowych technologii, z którymi wielu użytkowników na jeszcze problemy. Więcej skarg dotyczyło kwestii związanych z rozwiązaniami projektowymi (designem), a nie z defektami czy złym funkcjonowaniem, co tym razem było łatwiejsze do sunięcia w salonach niż rok temu.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!