motoryzacja,Mitsubishi,plany,rozwój

Szósta japońska firma samochodowa przedstawiła ambitne plany zwiększenia produkcji i zysku o jedną trzecią w ciągu 3 lat, bo chce skupić się na wschodzących rynkach.

Publikacja: 06.11.2013 16:04

- Nie będziemy więcej firmą w odbudowie ale normalną -  oświadczył na konferencji prasowej  w Tokio prezes Osamu Masuko.

Firma ogłosiła nowe plany następnego dnia po informacji o możliwie szerokim sojuszu operacyjnym z Nissanem i Renaultem. MMC, producent furgonetek Triton i sportowo-użytkowowych Outlanderów, był jedną z niewielu mniejszych firm japońskich bez globalnego partnera, teraz będzie mógł podzielić się kosztami projektowania i produkcji z nowymi sojusznikami.

M'bishi, który jako jeden z pierwszych zaoferował rynkowi mały samochód elektryczny i-MiEV, chce doprowadzić do tego, by produkcja pojazdów elektrycznych stanowiła 20 proc. jego produkcji do 2020 r. Koszty ich zaprojektowania są zwykle dużym ciężarem dla małych firm.

Firma planuje zwiększenie rocznego zysku operacyjnego do rekordowych 135 mld jenów (1,37 mld dolarów) do marca 2017 r. z założonych 100 mld na bieżący rok finansowy. Tegoroczny zysk netto ma wynieść 70 mld. Sprzedaż samochodów ma dojść do 1,43 mln sztuk rocznie do 2016/17 r. wobec zakładanych na ten rok 1,11 mln.

Większość tego przyrostu ma przypadać na wschodzące rynki, gdzie średnie nakłady kapitałowe rocznie w ciągu 3 lat zwiększą się o 50 proc. wobec poprzedniego okresu 3 lat do 100 mld jenów. Część tej sumy pójdzie na budowę fabryk w Indonezji i na Filipinach.

Skup akcji

Producent samochodów skupi akcje uprzywilejowane, jakie wyemitował dla firm z grupy Mitsubishi, które sfinansowały jego ratunek, albo zamieni je na akcje zwykłe. Grupa Mitsubishi  (Mits.Heavy Industry, Mits.Corp. Mits.UFJ Financial) zachowa główną rolę w MMC z udziałem co najmniej 34 proc.,

Prezes Masuko wyjaśnił, że nie widzi potrzeby sojuszu kapitałowego z Nissanem i Renaultem, a wystarczy sam projekt oparty na powiązaniach operacyjnych. - Nie musimy koniecznie ograniczać naszego partnerstwa tylko do tego sojuszu - dodał.

- Nie będziemy więcej firmą w odbudowie ale normalną -  oświadczył na konferencji prasowej  w Tokio prezes Osamu Masuko.

Firma ogłosiła nowe plany następnego dnia po informacji o możliwie szerokim sojuszu operacyjnym z Nissanem i Renaultem. MMC, producent furgonetek Triton i sportowo-użytkowowych Outlanderów, był jedną z niewielu mniejszych firm japońskich bez globalnego partnera, teraz będzie mógł podzielić się kosztami projektowania i produkcji z nowymi sojusznikami.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!