Rolex znów wymienia prezesa

Znany producent zegarków - marka Rolex - ma trzeciego prezesa w ciągu ostatnich sześciu lat. Czyżby to oznaka jej kłopotów?

Publikacja: 16.04.2014 12:35

Rolex znów wymienia prezesa

Foto: Bloomberg

Nowym prezesem firmy Rolex został Jean-Frederic Dufour, dotychczas kierujący konkurencyjną marką Zenith, należącą do koncernu LVMH. Jego poprzednikiem na stanowisku był Gian Riccardo Marini.

Rolex istnieje od ponad 100 lat i jest to zdecydowanie jedną z najbardziej znanych marek zegarków n a świecie. Jeśli chodzi o Polskę to zna ja ponad 90 proc. ankietowanych i jest zdecydowanym liderem wskazań nie tylko w przypadku zegarków, ale całej branży towarów luksusowych.

Firma należy do grupy udziałowców i konsekwentnie nie udziela na swój temat niemal żadnych informacji, a już szczególnie finansowych. Jej przychody są szacowane na ponad 5 mld dol. rocznie, ale trudno określić poprawność takich wyliczeń. Jednak jest oceniana jako marka z najwyższym poziomem sprzedaży jeśli chodzi o zegarki.

Dufour będzie trzecim prezesem od 2008 r. i taka częstotliwość zmian wzbudziła zaciekawienie. Firma oczywiście powodów takich decyzji nie podaje. Nowy prezes ma doskonałą opinię – marka Zenit dzisiaj uznana i wysoko pozycjonowana przed jego przyjściem w 2009 r. stała na krawędzi bankructwa. Jego recepta była prosta – powrót do klasyki i doskonale sprawdzonych już rozwiązań.

Czas pokaże jakie ma pomysły na Roleksa. Marka wraz ze Swatch Group (Omega, Longines) oraz Richemont (Cartier) kontroluje w sumie ok. 46 proc. światowego rynku zegarków w ujęciu wartościowym. – Rolex stracił do swoich konkurentów jeden, a może i dwa kroki – mówi Bloombergowi Luca Solca, szef działu towarów luksusowych w Exane BNP Paribas.

Branża zmaga się z nowymi wyzwaniami – spowolniło tempo rozwoju rynku chińskiego, a eksport zegarków ze Szwajcarii na ten rynek okresowo nawet spada. Branża podaje, że ostatecznie 2013 r. zakończył się z jedynie 1,9 proc. wzrostem eksportu zegarków do Chin.

Dodatkowo Rolex nie budzi najlepszych skojarzeń zwłaszcza wśród młodych klientów. Epatowanie złotymi czasomierzami w wielu kręgach uważane jest za przejaw zupełnego bezguścia. Choć firma ma w ofercie także bardziej klasyczne rozwiązania z innych niż złoto metali, to jednak jest także kojarzona z astronomicznymi cenami. Dzisiaj konsumenci wolą też mieć w domu więcej zegarków i dopasowywać je do okoliczności. Aby mieć kilka Roleksów trzeba być bardzo majętną osoba – siła rzeczy więcej osób woli tańsze marki, których w ofercie najwięcej ma choćby Swatch – to Certina czy Tissot.

Nowym prezesem firmy Rolex został Jean-Frederic Dufour, dotychczas kierujący konkurencyjną marką Zenith, należącą do koncernu LVMH. Jego poprzednikiem na stanowisku był Gian Riccardo Marini.

Rolex istnieje od ponad 100 lat i jest to zdecydowanie jedną z najbardziej znanych marek zegarków n a świecie. Jeśli chodzi o Polskę to zna ja ponad 90 proc. ankietowanych i jest zdecydowanym liderem wskazań nie tylko w przypadku zegarków, ale całej branży towarów luksusowych.

Pozostało 82% artykułu
Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy rząd sprywatyzuje Polski Holding Hotelowy?
Biznes
Orange utrzymał wyniki
Biznes
Działka czeka, Intel zwleka. Co z terenem przygotowanym pod megainwestycję?
Biznes
Potrzeba bezpiecznej transformacji