Na inwestycję w naszym kraju zdecydowały się firmy Ronal oraz Uniwheels. Pierwszy koncern to największy producent obręczy na tzw. pierwszy montaż. Ma dwie fabryki w Wałbrzychu i jedną w Jelczu. W Stalowej Woli powstają felgi firmy Uniwheels, drugiego po Grupie Alcar wytwórcy obręczy na rynek wtórny i jednocześnie lidera w felgach na montaż fabryczny. Z kolei w Częstochowie już od 1983 roku działa spółka Auto Tip Top, jedyna rodzima firma produkująca felgi aluminiowe. Samodzielnie projektuje modele felg, zarówno od strony technologicznej jak i wzornictwa.

- Kierowcy często nie są świadomi faktu, że marki ATT, Ronal, Rial, Alutec i Anzio tworzą Polacy. Tymczasem dzięki najnowszym technologiom i doświadczeniu specjalistów w naszym kraju powstają felgi o ciekawym wzornictwie oraz najwyższej jakości – mówi Filip Biesek z serwisu Oponeo.pl.

O tym, że zagraniczne firmy otworzyły w Polsce fabryki, zadecydowały m.in. finanse. W obniżeniu kosztów pomógł dostęp do specjalnych stref ekonomicznych, gdzie zarówno Uniwheels jak i Ronal zlokalizowały swoje oddziały. Praca polskich filii planowana jest w zagranicznych centrach technologicznych i biurach konstrukcyjnych, ale są one całkowicie samowystarczalne pod względem technologii. Obręcze są w nich wyrabiane od chwili roztopienia stopu aluminium do wypuszczenia gotowego produktu. Cały proces poddawany jest drobiazgowej kontroli. Testy pozwalają wykluczyć ze sprzedaży felgi z najmniejszymi nawet wadami. - Prawie 99 proc. naszej produkcji trafia na pierwszy montaż do takich marek aut jak Volkswagen, Audi, Skoda, Mercedes, BMW, Ford, Toyota, a producenci samochodów wymagają obręczy zachowujących najwyższe standardy – zaznacza kierownik działu sprzedaży Ronal Polska, Maciej Dejewski.

Produkowane w Polsce obręcze Ronala stanowią ponad 30 proc. wyrobów całego koncernu. - Gdy rozpoczynaliśmy działalność felgi aluminiowe nie były tak popularne jak obecnie – mówi prezes Ronal Polska, Krzysztof Brosig. Teraz jednak rynek nasyca się. Powodem jest nie tylko coraz większe zainteresowanie obręczami na rynku wtórnym, ale fakt, że w wielu samochodach alufelgi są częścią fabrycznego wyposażenia.