Ambra zwiększyła sprzedaż Cydru Lubelskiego.

W roku finansowym zakończony, 30 czerwca 2014 r. przychody gryp Ambra spadły o 1,5 proc., do 418,2 mln zł. Jej zysk netto zwiększył się jednak o 57,6 proc., do 26,1 mln zł.

Publikacja: 09.09.2014 11:31

Spadek przychodów był, jak tłumaczy zarząd, był spowodowany niższą sprzedażą eksportową (głównie do Rosji) oraz niższą sprzedażą w segmencie droższych win do gastronomii. Wzrosła natomiast sprzedaż grupy w najważniejszych kanałach dystrybucji w Polsce, czyli do sieci handlowych i do hurtowni.

- W roku 2013/2014 mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu rynku wina do 2,7 proc., czyli znacznie poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce. Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie. Dlatego duże znaczenie przywiązujemy do wzrost Cydru Lubelskiego, naszej najmłodszej i najszybciej rosnącej marki – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

- Tak dynamiczny wzrost związany był oczywiście ze znaczącymi wydatkami na rozwój Cydru Lubelskiego, zarówno na zwiększenie jego dostępności w sklepach jak i na wsparcie marketingowe. Wydatki te wprawdzie istotnie obciążyły nasze zyski w minionym roku obrotowym, ale dzięki nim osiągnęliśmy pozycję zdecydowanego lidera na nowym rynku cydru – dodaje. Przychody ze sprzedaży Cydru w roku obrotowym 2013/2014 przekroczyły 10 mln zł.

- W bieżącym roku obrotowym planujemy 2-3 krotnie zwiększyć sprzedaży Cydru Lubelskiego. W perspektywie kolejnych lat powinien on znacząco wpłynąć na zwiększenie naszych zysków – stwierdza szef Ambry.

Wyższe niż w latach ubiegłych koszty zakupu wina oraz koszty rozwoju marki Cydr Lubelski spowodowały spadek zysku operacyjnego o 5,6 proc., do 30,2 mln zł. Dzięki dalszej obniżce kosztów operacyjnych i finansowych, a także niższym kosztom podatków Ambra znacząco poprawiła zysk netto, który w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego wzrósł o 57,6 proc. do poziomu 26,1 mln zł.

Podobnie jak w latach ubiegłych Ambra wypracowała wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły 30,3 mln zł.

- Nasza strategia zakłada zrównoważony rozwój w oparciu o portfel marek generujący gotówkę, regularny wzrost dywidend dla akcjonariuszy i reinwestowanie pozostałej części zysków w obiecujące projekty rozwojowe takie jak Cydr Lubelski. W tym roku podobnie jak w latach poprzednich zwiększamy dywidendę na akcję – wyniesie ona 45 groszy, a jej rentowność osiągnie poziom blisko 5 proc. – informuje Rober Ogór.

Spadek przychodów był, jak tłumaczy zarząd, był spowodowany niższą sprzedażą eksportową (głównie do Rosji) oraz niższą sprzedażą w segmencie droższych win do gastronomii. Wzrosła natomiast sprzedaż grupy w najważniejszych kanałach dystrybucji w Polsce, czyli do sieci handlowych i do hurtowni.

- W roku 2013/2014 mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu rynku wina do 2,7 proc., czyli znacznie poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce. Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie. Dlatego duże znaczenie przywiązujemy do wzrost Cydru Lubelskiego, naszej najmłodszej i najszybciej rosnącej marki – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

Biznes
Poczta Polska pomaga powodzianom. Przyspieszyła dostarczanie emerytur
Biznes
Polska firma zbrojeniowa sprzeda Korei Południowej tysiące dronów kamikadze
Biznes
Najnowszy iPhone już dostępny w Rosji. Klienci sięgną głęboko do kieszeni
Biznes
Dyplomacja półprzewodnikowa. Tajwan broni się przed komunistycznym sąsiadem
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Biznes
Francuska Riwiera opanowana przez Rosjan. Kwitnie korupcja i luksus