Ambra zwiększyła sprzedaż Cydru Lubelskiego.

W roku finansowym zakończony, 30 czerwca 2014 r. przychody gryp Ambra spadły o 1,5 proc., do 418,2 mln zł. Jej zysk netto zwiększył się jednak o 57,6 proc., do 26,1 mln zł.

Publikacja: 09.09.2014 11:31

Spadek przychodów był, jak tłumaczy zarząd, był spowodowany niższą sprzedażą eksportową (głównie do Rosji) oraz niższą sprzedażą w segmencie droższych win do gastronomii. Wzrosła natomiast sprzedaż grupy w najważniejszych kanałach dystrybucji w Polsce, czyli do sieci handlowych i do hurtowni.

- W roku 2013/2014 mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu rynku wina do 2,7 proc., czyli znacznie poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce. Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie. Dlatego duże znaczenie przywiązujemy do wzrost Cydru Lubelskiego, naszej najmłodszej i najszybciej rosnącej marki – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

- Tak dynamiczny wzrost związany był oczywiście ze znaczącymi wydatkami na rozwój Cydru Lubelskiego, zarówno na zwiększenie jego dostępności w sklepach jak i na wsparcie marketingowe. Wydatki te wprawdzie istotnie obciążyły nasze zyski w minionym roku obrotowym, ale dzięki nim osiągnęliśmy pozycję zdecydowanego lidera na nowym rynku cydru – dodaje. Przychody ze sprzedaży Cydru w roku obrotowym 2013/2014 przekroczyły 10 mln zł.

- W bieżącym roku obrotowym planujemy 2-3 krotnie zwiększyć sprzedaży Cydru Lubelskiego. W perspektywie kolejnych lat powinien on znacząco wpłynąć na zwiększenie naszych zysków – stwierdza szef Ambry.

Wyższe niż w latach ubiegłych koszty zakupu wina oraz koszty rozwoju marki Cydr Lubelski spowodowały spadek zysku operacyjnego o 5,6 proc., do 30,2 mln zł. Dzięki dalszej obniżce kosztów operacyjnych i finansowych, a także niższym kosztom podatków Ambra znacząco poprawiła zysk netto, który w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego wzrósł o 57,6 proc. do poziomu 26,1 mln zł.

Podobnie jak w latach ubiegłych Ambra wypracowała wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły 30,3 mln zł.

- Nasza strategia zakłada zrównoważony rozwój w oparciu o portfel marek generujący gotówkę, regularny wzrost dywidend dla akcjonariuszy i reinwestowanie pozostałej części zysków w obiecujące projekty rozwojowe takie jak Cydr Lubelski. W tym roku podobnie jak w latach poprzednich zwiększamy dywidendę na akcję – wyniesie ona 45 groszy, a jej rentowność osiągnie poziom blisko 5 proc. – informuje Rober Ogór.

Spadek przychodów był, jak tłumaczy zarząd, był spowodowany niższą sprzedażą eksportową (głównie do Rosji) oraz niższą sprzedażą w segmencie droższych win do gastronomii. Wzrosła natomiast sprzedaż grupy w najważniejszych kanałach dystrybucji w Polsce, czyli do sieci handlowych i do hurtowni.

- W roku 2013/2014 mieliśmy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu rynku wina do 2,7 proc., czyli znacznie poniżej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce. Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie. Dlatego duże znaczenie przywiązujemy do wzrost Cydru Lubelskiego, naszej najmłodszej i najszybciej rosnącej marki – komentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową