Zarazem spada sprzedaż opon wyprodukowanych w Europie – z 11,4 mln sztuk w roku 2011 do 9,5 mln w roku 2013. Prognozy zakładają jednak wyhamowanie niekorzystnego dla unijnych producentów trendu. – Dynamika wzrostu chińskiego importu w kolejnych latach będzie malała – zapowiedział na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami Armand Dahi, dyrektor zarządzający Bridgestone na Europę Wschodnią.
Łączny popyt na opony rośnie, bo ich sprzedaż na sezon letni wzrosła wobec poprzedniego roku o 12 proc. Korzystne są także prognozy na sezon zimowy. Polski rynek oponiarski zdominowany jest przez produkty tanie, mają one obecnie blisko 50-procentowy udział w rynku. Rośnie jednak udział produktów droższych. W roku ubiegłym odsetek opon większych niż 17 cali wyniósł prawie 9 proc. całości sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej było to 7,4 proc.
Według globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan sprzedaż opon jest największym segmentem rynku wszystkich samochodowych części zamiennych. Bardzo szybko rozwija się sprzedaż opon online – w Polsce w 2013 r. obroty w sieci wzrosły o ok. 25 proc.