Zdaniem Rafała Nawłoki, szefa DPD w Polsce, kluczowa część procesu łączenia prawnego i operacyjnego przypadnie na rok 2015. - Właśnie powstaje dokładny jego plan - mówi "Rz" prezes Nawłoka.
Jak tłumaczy fuzja ma wzmocnić udział DPD w e-handlu. Spółka zbudowała bowiem już mocną pozycję w segmencie klientów korporacyjnych i międzynarodowych, a teraz liczy na klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz e-commerce. - Ten kanał sprzedaży rozwija się dziś bardzo dynamicznie. Od kilku lat jesteśmy świadkami przenoszenia się relacji handlowych do Internetu. Łącząc się z Siódemką jeszcze silniej zaznaczymy swoją obecność w tym obszarze - wyjaśnia nasz rozmówca. Jak podkreśla, transakcja zakupu Siódemki mieści się długofalowej strategii rozwoju DPD Polska.
- Obserwując wzrost e-commerce już kilka lat temu postawiliśmy na rozwój interaktywnych narzędzi ułatwiających kontakt z finalnym odbiorcą paczki. Klienci biznesowi i konsumenci różnią się wymaganiami. Wszyscy oczekują szybkiej, uporządkowanej i przewidywalnej obsługi. Odbiorcy indywidualnemu zależy także na tym, aby paczka trafiła do jego rąk w najwygodniejszym dla niego terminie i miejscu. Sprostanie tym wymaganiom i utrzymanie wysokiej jakości wymaga nie tylko najlepszych narzędzi, ale również odpowiedniej ekonomii skali. Zgoda UOKiK pozwoli nam osiągnąć te cele. Dzięki wydajniejszej sieci logistycznej będziemy bliżej klientów – przekonuje Rafał Nawłoka. DPD chce udostępnić im zdywersyfikowaną ofertę usług kurierskich, także międzynarodowych.
- Zaoferujemy jeszcze więcej niż dotychczas wygodnych rozwiązań dla e-commerce - dodaje prezes spółki. Firma DPD Polska rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. Obecnie zatrudnia ponad 5500 pracowników i współpracowników, dysponuje flotą 3000 pojazdów i 50 oddziałami, w tym nowoczesną i jedną z największych w tej części Europy sortownią w Strykowie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz agencję celną Air Cargo Poland prowadzącą działalność celną i spedycyjną - lotniczą, morską i drogową. Od 2004 w całości należy do francuskiego holdingu GeoPost, którego właścicielem jest poczta francuska LaPoste.
>> Siódemka to polska marka, która dysponuje ofertą dla wszystkich segmentów biznesowych: klientów indywidualnych, mikro i małych przedsiębiorstw oraz średnich i dużych firm. Firma zatrudnia 1400 pracowników i 2100 kurierów. Dysponuje 40 oddziałami, w tym centralną sortownią w Rawie Mazowieckiej.