Komputronik w II kwartale roku obrotowego 2014/2015 (zaczął się 1 kwietnia) utrzymał wysokie tempo wzrostu sprzedaży z pierwszych trzech miesięcy. W całym I półroczu, według danych wstępnych, spółka na poziomie jednostkowym miała 976 mln zł przychodów, czyli aż 31,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Rosnące obroty, jak wyjaśnia spółka, to efekt lepszej sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji. – Dotyczy to zwłaszcza kanału e-commerce oraz sieci detalicznej – podkreśla Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.
976 mln zł przychodów w I półroczu zanotował Komputronik
Firmie sprzyjały też problemy konkurencji, w tym upadłość sieci Avans. Część klientów, głównie z mniejszych miejscowości, „przepłynęła" do sklepów z logo Komputronika. Bardzo dobrze według firmy radziły też sobie sklepy wielkopowierzchniowe spółki (megastore) działające w Warszawie i Poznaniu. – Placówki zyskały uznanie klientów i są ważnym punktem na mapie zakupowej obu miast – uważa Buczkowski. Twierdzi, że Komputronik zwiększa też przychody z obsługi klientów korporacyjnych.
Niestety, szybko rosnące przychody nie idą w parze z równie dynamicznym wzrostem zysków. W I półroczu roku obrotowego zysku brutto ze sprzedaży poznańskiej spółki wyniósł 63,7 mln zł, czyli był o 13,1 proc. większy niż rok temu. Zarząd Komputronika wyjaśnia to spadkiem średniej marży na sprzedaży, co z kolei związane jest z rosnącą rolą sprzedaży internetowej. W tym kanale marże są niższe, m.in. z powodu ogromnej konkurencji, co w części neutralizowane jest jednak przez niższe koszty. „Nie wpływa to jednak znacząco na dynamikę marż w pozostałych kanałach, a jednocześnie zwiększa efekt skali i obniża jednostkowe operacyjne obsługi rosnącej liczby zamówień" – wyjaśnia Komputronik. —dwol