Aktualizacja: 27.04.2015 22:30 Publikacja: 27.04.2015 22:30
W najbliższych latach oczekiwane jest spiętrzenie prac na polskich drogach i torach. To może spowodować wzrost zapotrzebowania i kosztów zakupu.
Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski
W latach 2016–2018 rząd chce wydać na budownictwo drogowe w Polsce wyjątkowo duże kwoty. O ile w tym roku ma to być 16,3 mld zł, o tyle w trzech kolejnych latach nakłady wyniosą odpowiednio 27,3 mld zł, 29,1 mld zł i 26,1 mld zł.
Do tego dochodzą prace na kolei. – W latach 2016–2023 na inwestycje w sieć kolejową przeznaczymy ponad 50 mld zł. Każdego roku, wykorzystując również środki UE, będziemy wydawali średnio około 8 mld zł – twierdzi Marcin Mochocki, dyrektor ds. inwestycji PKP PLK.
Portugalia planowała zastąpić posiadane amerykańskie myśliwce F-16 nowszymi F-35, ale po ostatnich wypowiedziach i działaniach Donalda Trumpa rozważy zakupy od europejskich producentów.
W czwartek napisaliśmy, że belgijska prokuratura wszczęła śledztwo sprawdzające, czy reprezentanci chińskiego koncernu Huawei nie złamali prawa, lobbując w Parlamencie Europejskim. Są nowe fakty w tej sprawie.
Kilku rosyjskich bogaczy zostało wykreślonych z listy sankcyjnej Unii Europejskiej. Wciąż jest na niej jednak prawie 2400 osób i firm z Rosji. W tym oligarcha Michaił Fridman, którego usunięcie z listy stanowiło główny element kolejnego szantażu Węgier wobec UE.
Grupa Niewiadów ogłosiła, że podpisała umowę na zakup dwóch linii do elaboracji, czyli upraszczając - napełniania pocisków materiałami wybuchowymi. Działalność ma ruszyć na koniec 2026 r. Wartość inwestycji to prawie 60 mln zł.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Poczta Polska przewiduje, że za jakiś czas w naszych skrzynkach na listy nie znajdziemy już papierowego awizo. Zastąpić ma go wdrażany na coraz szerszą skalę system e-Doręczeń. Poczta zachęca do korzystania z niego i chwali jego liczne zalety.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Bilion złotych wart jest tort inwestycji finansowanych ze środków publicznych: drogowych, kolejowych i w energetyce. A co z ryzykiem kumulacji robót?
Konkurencja z firmami spoza Unii Europejskiej o kontrakty nie jest walką na równych zasadach, na szczęście podejście publicznych zamawiających powoli się zmienia – mówi Artur Popko, prezes Budimeksu.
Mimo trudnego otoczenia grupa zgromadziła największy portfel zamówień z rynku budowlanego. Wartość sięga 18 mld zł – i to bez megakontraktu Rail Baltica.
W trzecim terminalu gdańskiego Baltic Hub niedługo rozpocznie się montaż fundamentów dla suwnic, prace zakończą się w przyszłym roku.
Firma Budimex, która zatrudnia około 7 tys. osób rozpoczyna swoją pierwszą inwestycje autostradową w Czechach. To budowa odcinka autostrady D35 na północy kraju z miejscowości z Džbánov do Litomyšl.
Fundamentem grupy będą kontrakty infrastrukturalne w Polsce i krajach ościennych. Czas również na powrót na deweloperski rynek mieszkaniowy.
Koncern energetyczny wyłonił wykonawcę lądowej części terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. Inwestycję zrealizuje Budimex. Prace budowalne rozpoczną się w październiku, a zakończą na przełomie 2024 i 2025 r.
Menedżer po dwóch latach zmęczył się „urlopem”. Poszedł szukać wyzwań do konkurencji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas