Usługa przygotowana przez nuTonomy jest na razie testowana w biznesowej dzielnicy Singapuru i mają do niej dostęp wyłącznie wybrani klienci. Mogą oni za pomocą aplikacji na smartfonie wezwać autonomiczny samochód.
W roli autonomicznych taksówek występują elektryczne hatchbacki – Mitsubishi i-MiEV oraz Renault Zoe. W okresie testowym w samochodzie znajduje się dodatkowo inżynier z nuTonomy, który sprawdza, czy wszystkie mechanizmy działają poprawnie i w razie gdyby coś poszło nie tak, przejmuje kontrolę nad samochodem. Zamiast siedzieć za kierownicą, zajmuje miejsce na tylnej kanapie podpięty do komputera. Na podstawie informacji zebranych w okresie testowym firma zamierza zoptymalizować oprogramowanie tak, aby w 2018 roku wdrożyć usługę „robo-taxi service” w całym Singapurze.
Podczas okresu testowego po ulicach Singapuru porusza się tylko sześć egzemplarzy, ale do końca roku flota się podwoi. Wszystkie samochody są wyposażone w sześć zestawów radarów LIDAR oraz podwójnych kamer. Wszystko po to, żeby wykrywać przeszkody i niebezpieczeństwa na drodze.
Szef nuTonomy, Doug Parker, uważa że wprowadzenie taksówek bez kierowców pozwoli zredukować liczbę samochodów na drogach nawet o dwie trzecie. W tej chwili po tamtych drogach porusza się 900 tys. samochodów. Kolejnym rynkiem do zdobycia będą Stany Zjednoczone. Firma pojawi się na początku w stanie Michigan. W późniejszym czasie zadebiutuje również w Europie. W Wielkiej Brytanii firma będzie testować swoje samochody w porozumieniu z Jaguarem i Land Roverem.