W bazie CloudFerro są dostępne dane z całej Ziemi, także z satelity Sentinel-3, który uzyskał pełną gotowość operacyjną pod koniec października. Repozytorium powstało w Polsce w ramach projektu Europejskiej Agencji Kosmicznej. Obecnie jest w nim około 1100 TB dostępnych danych. Z pomocą chmury obliczeniowej są przetwarzane. Chodzi tu o niebagatelne wartości: chmura ma 600 wirtualnych rdzeni obliczeniowych, 2 TB pamięci operacyjnej RAM i 100 TB przestrzeni dyskowej.
- Usługi dostarczane w modelu chmurowym stanowią przyszłość biznesu. W skali globalnej w 2015 roku wydatki firm na cloud computing wzrosły w stosunku do poprzedniego roku o 24 proc. i wyniosły ponad 32 mld dol. Natomiast w Polsce udział chmury obliczeniowej w rynku usług IT to jedynie około 4 proc. – informuje Maciej Krzyżanowski, prezes CloudFerro, Dodaje, że przedsiębiorcy, zwłaszcza MŚP, z rezerwą podchodzą do tego typu rozwiązań, bądź ze względu na obawę o bezpieczeństwo danych, bądź z powodu niedopasowanych usług do ich potrzeb. - Jako jedyni w Polsce integrujemy ze sobą usługi serwerów fizycznych i wirtualnych – twierdzi prezes. Dodaje, że poza swoim flagowym produktem - platformą EO Cloud – firma oferuje też kompleksowe rozwiązania IT: serwery dedykowane, publiczną i prywatne chmury obliczeniowe i miejsce na wielkie zbiory danych. - Chcemy zdobywać rynek łącząc chmurowe przetwarzanie z umiejętnością przechowania i obsługi wielkich zbiorów danych, oferując unikalne rozwiązania dla biznesu i instytucji, niezależnie od wielkości firmy czy branży z jakiej pochodzi – podkreśla Krzyżanowski.
Z usług hostingowych i kolokacji CloudFerro od dwóch lat korzysta Aiton Caldwell na użytek systemu Call-eX Cloud, wirtualnej centrali telefonicznej VoIP i platformy telekomunikacyjnej dla call center i biur. - Dzięki temu, umożliwiamy realizację kilkudziesięciu tysięcy połączeń telefonicznych każdego dnia. Najwięksi użytkownicy Call-eX Cloud wykorzystują nawet kilkaset stanowisk do pracy – podkreśla Rafał Pietrzak, zarządzający w Aiton Caldwell. Z usług CloudFerro korzysta też ZenCard.
- Uruchamiając naszą platformę rozpoczęliśmy rewolucję na rynku programów lojalnościowych. Rosnąca popularność naszej technologii generuje coraz więcej pracy i wymaga zapewnienia wysokiej jakości infrastruktury IT- mówi Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.