Korozja polskich stoczni

Ambitne rządowe plany zderzyły się z nagłym pogorszeniem koniunktury na tym rynku.

Publikacja: 26.02.2017 19:09

Korozja polskich stoczni

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski

Nad Bałtykiem ma powstać wielka grupa stoczniowa. Państwowa Polska Grupa Zbrojeniowa, za pośrednictwem funduszu MARS, kupiła przed miesiącem Szczeciński Park Przemysłowy. Ma on być podstawą do odbudowy stoczni w Szczecinie. MARS już od kilku lat jest właścicielem stoczni Gryfia i Nauta. Ma też udziały w prywatnej stoczni Crist w Gdyni.

W dodatku wicepremier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że po przejęciu Pekao SA także sektor stoczniowy czeka repolonizacja. Chodzi o Stocznię Gdańsk, w której połową udziałów dysponuje od niedawna Agencja Rozwoju Przemysłu, ale druga połowa jest w rękach ukraińskiego oligarchy Siergieja Taruty.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Koniec Hindenburg Research. Uderzał w bogaczy, grał na akcjach, ma nowy plan
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Ograniczenie importu chipów do Polski – czy wpłynie na rozwój AI?
Biznes
Energetyczny plan Orlenu. Odpowiedzialnie o energii przyszłości
Biznes
Apel do Elona Muska w sprawie Polski. Rafał Brzoska: Jesteśmy jak Mongolia?
Biznes
Na stole 16. pakiet sankcji przeciwko Rosji. Mocno uderzy w aluminium i LNG
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego