W środku nie różni się od tego najpopularniejszego przedstawiciela klasy średniej, ale z zewnątrz ma sylwetkę kojarzącą się ze sportową stylistyką CC. Arteon ma jednak wygląd zdecydowanie bardziej odważny: wyróżnikiem przedniej części nadwozia jest pokrywa maski silnika zachodząca na błotniki i sięgająca do osłony chłodnicy zajmującej całą szerokość przodu. Na wzór modeli sportowych zaprojektowano też duży i wyrazisty tył nadwozia, szerokie błotniki i uwypuklone nadkola. - Arteon łączy elementy stylistyki klasycznego samochodu sportowego z elegancją i przestronnością auta z nadwoziem typu fastback. To awangardowe Gran Turismo klasy biznes – tłumaczy Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen. Te zalety w połączeniu ze znacznie niższą niż w segmencie premium ceną mają sprawić, że Arteon zacznie podbierać klientów nastawionych do tej pory na auta klasy BMW 4 czy Audi A5.