Aktualizacja: 31.08.2017 22:33 Publikacja: 31.08.2017 20:49
Foto: Bloomberg
To wynik o 11,4 proc. wyższy w porównaniu z takim samym okresem sprzed roku. Według prognoz AutomotiveSuppliers.pl w całym 2017 roku eksport branży przekroczy rekordowy poziom 26 mld euro, co da roczny wzrost w wysokości 3 mld euro.
Największym rynkiem eksportowym pozostają Niemcy z 29,5-procentowym udziałem. Kolejni odbiorcy w rankingu to Włochy (9,3 proc.) i Czechy (8 proc.). Największa część eksportu to części i akcesoria, których zagraniczna sprzedaż w okresie syczeń–maj sięgnęła 4,8 mld euro. Eksport samochodów osobowych i osobowo-towarowych wart był 3,2 mld euro i zwiększył się w ujęciu rocznym o 5,1 proc.
Ograniczenie 800+ tylko dla pracujących budzi kontrowersje wśród ekonomistów. Polska gospodarka zaskakuje pozytywnymi danymi, a Unia Europejska łagodzi normy dla producentów aut. Tymczasem Donald Trump zapowiada kolejne cła, zaostrzając wojnę handlową z Chinami.
Wiosna przyniesie właściwą licytację częstotliwości z zakresu 700 i 800 MHz dla usług 5G w Polsce. To dobry moment, by pokazać, jaki jest obecnie faktyczny zasięg terytorialny sieci nowej generacji, którą kuszą telekomy.
Nieudane rozmowy Zełenskiego z Trumpem mogą skierować Ukrainę ku Europie i Chinom. Polska finalizuje umowę na dostawę Borsuków, a administracja Trumpa rozważa uruchomienie Nord Stream 2 jako narzędzia negocjacyjnego. Jakie będą konsekwencje tych decyzji?
W najbliższych dniach ma zostać podpisana umowa wykonawcza na 116 bojowych wozów piechoty Borsuk. Zapłacimy za nie ok. 6 mld zł. To duża szansa dla polskiego przemysłu zbrojeniowego, ale jej wykorzystanie nie jest oczywiste.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Służby wykryły nieuprawniony dostęp do infrastruktury teleinformatycznej Polskiej Agencji Kosmicznej - potwierdził dziś minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Przedsiębiorca może jednorazowo zamortyzować motocykl, którym jeździ do klientów. Takie jest najnowsze, korzystne dla firm, stanowisko skarbówki. Wcześniej fiskus nie zgadzał się na jednorazową amortyzację.
Numer VIN (Vehicle Identification Number/numer identyfikacyjny pojazdu), który posiada każdy samochód, pozwala na identyfikację auta. Wyjaśniamy, jakie informacje zawiera 17-cyfrowy kod składający się z cyfr i liter. Oznaczenie jest nadawane przez producenta w momencie wprowadzenia auta do sprzedaży. Żaden z umieszczonych w nim 17 znaków nie jest przypadkowy.
Kia zaprezentowała seryjną wersję modelu PV5. To dostawczy model, który dzięki swojemu niecodziennemu wyglądowi może pozmieniać wizerunek całej branży modeli aut dostawczych.
Podpoznański producent autobusów zanotował rekordowe przychody i powrócił do zyskownych operacji.
CATL po raz drugi wkracza na giełdę. Celem jest 5 miliardów dolarów, które w części posłużą do budowy fabryki na Węgrzech. CATL, czyli Contemporary Amperex Technology jest jedną z najważniejszych firm produkujących akumulatory do samochodów elektrycznych na świecie.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział w środę, że nałoży cła w wysokości 25 proc. na towary sprowadzane z Unii Europejskiej. Mają one objąć między innymi samochody. Trump zapowiedział też, że czasowo wstrzymane cła na import z Meksyku i Kanady wejdą w życie 2 kwietnia.
Prezydent USA Donald Trump i dział opinii "The Wall Street Journal" znów spierają się o politykę celną. Trump ostro skrytykował artykuł redakcyjny WSJ, który – powołując się na dane – stwierdził, że stan Michigan, gdzie dominuje przemysł samochodowy, ucierpi z powodu ceł na import z Kanady i Meksyku, którymi Trump po raz kolejny grozi.
Własne akumulatory z Europy – to było marzenie firmy Northvolt i wielu firm, które zainwestowały w ten pomysł ze Szwecji. Teraz Nortvolt ogłasza upadłość, a to niesie spore konsekwencje dla branży moto.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas