Aktualizacja: 31.08.2017 22:33 Publikacja: 31.08.2017 20:49
Foto: Bloomberg
To wynik o 11,4 proc. wyższy w porównaniu z takim samym okresem sprzed roku. Według prognoz AutomotiveSuppliers.pl w całym 2017 roku eksport branży przekroczy rekordowy poziom 26 mld euro, co da roczny wzrost w wysokości 3 mld euro.
Największym rynkiem eksportowym pozostają Niemcy z 29,5-procentowym udziałem. Kolejni odbiorcy w rankingu to Włochy (9,3 proc.) i Czechy (8 proc.). Największa część eksportu to części i akcesoria, których zagraniczna sprzedaż w okresie syczeń–maj sięgnęła 4,8 mld euro. Eksport samochodów osobowych i osobowo-towarowych wart był 3,2 mld euro i zwiększył się w ujęciu rocznym o 5,1 proc.
Jest piątek, 31 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyglądamy się wpływowi Donalda Trumpa na globalne nastroje biznesowe, nowej inwestycji w energetyce odnawialnej wartej 30 mld zł oraz stagnacji gospodarki europejskiej. Sprawdzimy też, jak Toyota utrzymała pozycję światowego lidera w sprzedaży aut.
Nasze roboty zostały zaprojektowane z myślą o zadaniach wymagających szybkości i precyzji. Ich konstrukcja pozwala na wykonywanie powtarzalnych ruchów efektywnie i z wielką dokładnością – mówi Takanori Inaho, prezes Epson Europe.
W 2024 roku liczba cyberataków na całym świecie wzrosła o 44%. Pokazuje to, jak bardzo potrzebne są działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa w sieci. Trzeba podkreślić, że Europa wciąż boryka się z niedoborem specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa w więcej niż jednym czy dwóch obszarach wiedzy.
Kolejny podmiot z polskimi korzeniami podbija Szwajcarię. Giełda kryptowalut zondacrypto coraz mocniej podkreśla swoją obecność na tym rynku.
Biznes Sławomira Mentzena wyhamował. Przychody i zyski w 2024 r. spadły. – To efekt stabilizacji prawa podatkowego i braku istotnych zmian legislacyjnych – tłumaczy polityk Konfederacji i prezes grupy Mentzen.
Kolejne kraje i miasta znane z atrakcji turystycznych informują o wprowadzeniu limitów turystów, którym umożliwią zwiedzanie. A ci, których wpuszczą, będą musieli dodatkowo jeszcze zapłacić.
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w 2024 roku ponad 10 milionów samochodów. Już po raz piąty Japończycy zostali największym producentem motoryzacyjnym na świecie.
Wartość sfinansowanych przez firmy leasingowe ruchomości i nieruchomości po dwucyfrowym wzroście sięgnęła w zeszłym roku 110,5 mld zł. To najlepszy wynik w historii. Kołem zamachowym był leasing pojazdów lekkich.
Prawie 94 proc. aut sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA miało powypadkową przeszłość, a przywiezionych z Niemiec – niemal 87 proc. – wynika z najnowszego raportu carVertical.
Niemiecka firma VOIT Automotive GmbH złożyła wniosek o upadłość. Firma specjalizująca się w produkcji części do samochodów współpracowała z największymi koncernami motoryzacyjnymi.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informują o starcie programu „NaszEauto”. Nabór wniosków ruszy w lutym 2025 roku.
Krzysztof Bolesta, sekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska, podczas konferencji inauguracyjnej nowego programu wsparcia do samochodów elektrycznych „NaszEauto” podkreślił, że jest to ostatni tego typu program dotowany przez państwo. Według rynkowych ekspertów program dopłat ma jednak wiele wad.
Drogie samochody sprzedają się lepiej niż auta marek popularnych. Popyt na nie rośnie znacznie szybciej, gdyż dłużej utrzymują wysoką wartość, korzystniejsze okazuje się także ich finansowanie.
To już koniec programu Mój Elektryk. Zastępuje go NaszEauto. Można szykować wnioski, ale jest i haczyk. Zarząd NFOŚiGW wyjaśnia i przedstawia plany.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas