Zaczęliśmy pomagać pół doby po agresji na Ukrainę

Żabka w pełni solidaryzuje się ze społecznością ukraińską w tej dramatycznej sytuacji, w jakiej się znalazła.

Publikacja: 23.03.2022 00:05

Zaczęliśmy pomagać pół doby po agresji na Ukrainę

Foto: mat. pras.

Materiał partnera: Żabka

Wielu obywateli Ukrainy to nasi pracownicy, franczyzobiorcy lub ich współpracownicy – wspieramy ich, ponieważ odpowiedzialność za nich jest dla naszej firmy ogromną wartością. Dlatego niezwłocznie zadeklarowaliśmy gotowość do udzielenia niezbędnej pomocy i wsparcia osobom dotkniętym rosyjską agresją. Pierwszą pomoc zorganizowaliśmy już 12 godzin od wybuchu wojny. Do tej pory zrealizowaliśmy 50 transportów z żywnością i niezbędnymi artykułami higienicznymi, a liczba wolontariuszy naszej firmy pomagających uchodźcom to 120 osób.

W Polsce i w Ukrainie

Łącznie przekazaliśmy blisko 370 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych we współpracy z partnerami, m.in. Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Lubelskim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą i Polskim Czerwonym Krzyżem.

Nasza pomoc dotarła do m.in. takich miejsc jak: punkt sztabu kryzysowego podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Korczowej, przejścia graniczne Hrebenne-Rawa Ruska, Dołhobyczów-Uhryniw, Zosin i Dorohusk, a także na dworce PKP w Przemyślu i Warszawie.

Wysłaliśmy również pomoc dla ludności cywilnej w Ukrainie, która trafi m.in. do Łucka, Kijowa i Dniepra. Niedawno do Kijowa dotarł specjalny pociąg towarowy z pomocą humanitarną dla ludności cywilnej. 60 ton żywności o długim terminie ważności, wody oraz niezbędnych środków higienicznych przekazała Grupa Żabka oraz jej inwestorzy – CVC Capital Partners oraz Partners Group. Grupa Żabka wysłała także do Ukrainy osobowy pociąg pomocowy i zorganizowała dostawę wody do pociągu PKP Intercity kierowanego do Kijowa.

W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki – osoby prowadzące sklepy przy granicy rozdają ciepłe napoje i przekąski, a w pozostałych miastach organizują zbiórki oraz własnymi autami dostarczają towar na granicę.

W działania charytatywne włączamy też naszych klientów. Podczas wizyty w naszych sklepach mają oni możliwość bezpiecznego przekazania datków za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Klienci mogą wskazać dowolnie wybraną przez siebie kwotę (kwota minimalna nie została określona), bez konieczności robienia zakupów w Żabce. Zebrane w ten sposób środki zostaną przekazane po równo Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi.

Z kolei użytkownicy naszej aplikacji Żappka mają możliwość wymiany zbieranych podczas zakupów punktów lojalnościowych, tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne. Łączna kwota przekazanych przez klientów cegiełek zasili konta organizacji prowadzących działania humanitarne związane z wojną w Ukrainie.

Praca dla uchodźców

W zgodzie ze Strategią Odpowiedzialności Grupy Żabka oraz w odpowiedzi na liczne apele organizacji pomocowych zdecydowaliśmy się także uruchomić program wolontariatu pracowniczego związanego z rosyjską agresją w Ukrainie. Każdy pracownik, w czasie godzin pracy, miesięcznie może przeznaczyć do ośmiu godzin na wolontariat. Nasi pracownicy mają możliwość działać jako wolontariusze we współpracujących z nami fundacjach, w punkcie recepcyjnym na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, a także przy wsparciu i koordynacji zbiórki darów w budynku Centrali naszej organizacji.

Żabka oferuje pomoc w znalezieniu zatrudnienia obywatelom Ukrainy. W tym celu utworzyliśmy platformę https://praca.zabka.pl/, która zawiera oferty pracy w firmie oraz we współpracujących z naszą siecią spółkach. Pracę oferują także franczyzobiorcy prowadzący ponad 8000 sklepów w całej Polsce.

Każdy obywatel Ukrainy, zainteresowany znalezieniem pracy, będzie mógł za pośrednictwem platformy wypełnić formularz zgłoszeniowy lub odpowiedzieć na umieszczone na stronie ogłoszenie. Obsługą zgłoszeń zajmie się Call Center, które wykona pogłębiony wywiad i zaproponuje kandydatom najlepiej pasujące oferty pracy.

Od pierwszego dnia platforma cieszy się dużym zainteresowaniem – w ciągu kilku dni jej funkcjonowania na ogłoszenia odpowiedziało już ponad pół tysiąca osób. Aktualnie na platformie dostępnych jest ponad 300 ofert pracy z całej Polski na kilkunastu stanowiskach. Oferty są zróżnicowane pod względem formy zatrudnienia, godzin pracy, wymaganego doświadczenia.

Świadomi tego, że uchodźcy zaczynają swoje życie na nowo, będziemy się starali zapewnić im także pomoc w pokonaniu bariery językowej, znalezieniu opieki nad dziećmi i mieszkania na terytorium Polski.

W centrali naszej firmy zatrudniamy asystentów kulturowych oraz specjalistów ds. rekrutacji płynnie komunikujących się w języku ukraińskim, którzy będą wspierać nasze programy i pomogą naszym pracownikom we wszystkich koniecznych formalnościach.

Wzmacniamy nasz zespół rekrutacji oraz kadr i płac, by usprawnić rekrutację.

Odpowiedzialna firma

Kluczowe dla przeciwstawienia się rosyjskiej agresji na Ukrainę stają się dla społeczności międzynarodowej instrumenty ekonomiczne. Mając tę świadomość, podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu zamówień produktów pochodzących z obszaru Federacji Rosyjskiej i Białorusi. W konsekwencji zdecydowaliśmy także o wycofywaniu związanej z tymi produktami komunikacji marketingowej.

Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu ds. strategii personalnej Grupy Żabka

Materiał partnera: Żabka

Wielu obywateli Ukrainy to nasi pracownicy, franczyzobiorcy lub ich współpracownicy – wspieramy ich, ponieważ odpowiedzialność za nich jest dla naszej firmy ogromną wartością. Dlatego niezwłocznie zadeklarowaliśmy gotowość do udzielenia niezbędnej pomocy i wsparcia osobom dotkniętym rosyjską agresją. Pierwszą pomoc zorganizowaliśmy już 12 godzin od wybuchu wojny. Do tej pory zrealizowaliśmy 50 transportów z żywnością i niezbędnymi artykułami higienicznymi, a liczba wolontariuszy naszej firmy pomagających uchodźcom to 120 osób.

Pozostało 90% artykułu
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Odpowiedzialne firmy szybko odpowiedziały na nowe wyzwania
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Wspólny nacisk regulatorów, liderów i konsumentów
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Raportowanie niefinansowe przepustką do rozwoju
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes odpowiedzialny w Polsce
Brak raportowania przestanie się opłacać