Drobna awaria w Alior Banku. Klienci dostawali powiadomienia o transakcjach, których nie zlecali

Wczorajszy wieczór mógł być stresujący dla klientów Alior Banku – otrzymywali powiadomienia o transakcjach, których tego dnia nie zlecali.

Aktualizacja: 22.11.2018 13:38 Publikacja: 22.11.2018 13:30

Drobna awaria w Alior Banku. Klienci dostawali powiadomienia o transakcjach, których nie zlecali

Foto: Bloomberg

Sytuacja, w której przychodzi powiadomienie o przelewie, którego się w tym momencie nie wykonało, nie należy do przyjemnych. Chwile stresu mogli przeżyć klienci Alior Banku, gdyż w godzinach wieczornych 21 listopada otrzymywali powiadomienia o transakcjach, których tego dnia nie zlecali. Problem, na szczęście został rozwiązany dość szybko, ale rano kolejna grupa klientów przeżyła odrobinę stresu, gdyż wiadomość od banku o tym, że nie należy się martwić trafiła także do klientów, którzy nie dostali błędnych powiadomień.

Niektórzy klienci mogli, w związku z błędnymi powiadomieniami mieć również miły moment. Czytelniczka „Rz” doniosła nam, że błędne powiadomienie informowało ją o otrzymanym przelewie. Informacja dotyczyła jednak operacji sprzed 7 lat. Dla niektórych bardziej niemiłą mogła być wiadomość o tym, że była to tylko awaria.

Bank przeprosił swoich klientów w tej wiadomości za niedogodności związane z błędnymi powiadomieniami i zapewnił, że nie wpłynęły one na stan konta czy bezpieczeństwo środków. Wyjaśnił też, że powiadomienia dotyczyły transakcji wykonanych w przeszłości.

Biuro prasowe Alior Banku potwierdziło „Rzeczpospolitej”, że w godzinach wieczornych 21 listopada do takiej awarii faktycznie doszło. Błędne powiadomienia trafiały do klientów drogą smsową i mailową między godzinami 19:45 a 20:15. Specjaliści szybko jednak rozwiązali problem.

- 21 listopada w godzinach wieczornych wskutek usterki technicznej wybrani Klienci Alior Banku mogli otrzymać błędne powiadomienia SMS oraz e-mail o transakcjach na rachunkach, które miały miejsce w przeszłości. Powiadomienia te nie miały żadnego wpływu na stan konta ani bezpieczeństwo środków ulokowanych na rachunkach. Problem został szybko zidentyfikowany i rozwiązany. Zdiagnozowaliśmy przyczynę tej sytuacji, dzięki czemu będziemy mogli zapobiegać podobnym zdarzeniom w przyszłości. Klienci, których mogło dotyczyć wspomniane zdarzenie, zostali poinformowani o tym fakcie za pomocą wiadomości e-mail i SMS – przekazało „Rzeczpospolitej” Biuro Prasowe Alior Banku.

Banki
WIBOR leci w dół. O ile mogą spaść raty kredytów mieszkaniowych?
Banki
Alior zarobił mniej niż oczekiwano. Analitycy zaskoczeni
Banki
Były prezes Pekao nie dostał absolutorium od nowych władz
Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski