Banderas reklamuje kredyty gotówkowe BZ WBK

Jutro startuje najnowsza telewizyjna kampania reklamowa BZ WBK, z udziałem hiszpańskiego aktora Antonio Banderasa. Hollywoodzki gwiazdor reklamuje kredyt gotówkowy

Publikacja: 24.03.2011 12:58

Banderas reklamuje kredyty gotówkowe BZ WBK

Foto: materiały prasowe

- Wybraliśmy Banderasa ze względu na pozytywny  wizerunek. Jest dynamiczny, a jednocześnie sympatyczny i bardzo dobrze kojarzony z rolami w filmach "Zorro" czy "Desperado" - mówi Jędrzej Marciniak, szef marketingu w BZ WBK. Ujawnił, że bank brał pod uwagę zatrudnienie w reklamie m.in. Georga Clooneya, Catherinę Zeta Jones, Lucy Liu. Harrisona Forda. Marciniak zapewnił, że zatrudnienie hiszpańskiego aktora nie ma związku z tym, że nowym inwestorem BZ WBK jest hiszpański Santander, a poza tym  nie planowany jest rebranding banku.

Przedstawiciele BZ WBK poinformowali, że liczą na to, że sprzedaż kredytów gotówkowych w tym roku będzie o 35 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. Nie podano jednak kwoty udzielonych kredytów w 2010 roku. Portfel kredytów gotówkowych na koniec 2010 roku wynosił ponad 3,14 mld zł.

Od połowy maja ruszy kolejna część kampanii reklamowej banku, w którym Antonio Banderas będzie promował kredyty dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Banderas jest kolejną międzynarodową gwiazdą reklamującą BZ WBK.

Wcześniej w kampaniach promujących produkty banku wystąpili m.in. John Cleese, Danny de Vito, Gerard Depardieu.

Kampanie były skuteczne. Ubiegłoroczne reklamy kont osobistych z udziałem Depardieu przyniosły efekt w postaci 144 tys. nowo otwartych rachunków w okresie 3 miesięcy.

Banki coraz częściej sięgają po znane twarze. Grupę ING od lat reklamuje znany polski aktor Marek Konrat, a ostatnio w reklamówkach banku pojawiły się takie postacie jak Andrzej Blikle i  Garri Kasparow. PKO Bank Polski zdecydował się na spółpracę ze znanym komikiem Szymonem Majewskim. Jest on twarzą nowej oferty kont osobistych, ale o kampanii reklamowej jest głośno także ze względu na gażę jaką zainkasuje Majewski. Dziennik "Puls Biznesu" podał, że za dwuletni kontrakt dostanie on ponad 3 mln zł.

Elżbieta Anders z biura prasowego banku wyjaśnia, że kontrakt jest elementem przemyślanej strategii marketingowej, opartej na długofalowej współpracy. - Umowa jest jednakże uzależniona od efektów kampanii prowadzonych w 2011 roku. Jeśli ich wyniki będą satysfakcjonujące, bank będzie kontynuować współpracę z artystą - dodaje Anders. Jednocześnie powołuje się na badania, których wynika, że zatrudnianie celebrytów w reklamie podnosi ich skuteczność aż do 20 proc.

- Wybraliśmy Banderasa ze względu na pozytywny  wizerunek. Jest dynamiczny, a jednocześnie sympatyczny i bardzo dobrze kojarzony z rolami w filmach "Zorro" czy "Desperado" - mówi Jędrzej Marciniak, szef marketingu w BZ WBK. Ujawnił, że bank brał pod uwagę zatrudnienie w reklamie m.in. Georga Clooneya, Catherinę Zeta Jones, Lucy Liu. Harrisona Forda. Marciniak zapewnił, że zatrudnienie hiszpańskiego aktora nie ma związku z tym, że nowym inwestorem BZ WBK jest hiszpański Santander, a poza tym  nie planowany jest rebranding banku.

Banki
WIBOR leci w dół. O ile mogą spaść raty kredytów mieszkaniowych?
Banki
Alior zarobił mniej niż oczekiwano. Analitycy zaskoczeni
Banki
Były prezes Pekao nie dostał absolutorium od nowych władz
Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski