Prace nad wprowadzeniem Blika w Nest Banku już trwają, rozwiązanie jest na etapie testów wewnętrznych (odbywają się tzw. testy family&friends). Blik pojawi się w aplikacji mobilnej Nest Banku najpóźniej do końca trzeciego kwartału. Klienci Nest Banku będą mogli płacić tym systemem w transakcjach internetowych (e-commerce), w sklepach stacjonarnych (POS) oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów.
Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Udostępnia go już 14 banków, możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Nest Bank jest jednym z ostatnich dużych instytucji, która wdraża ten system. Nie mają go jeszcze m.in. Idea Bank czy Bank Poczotwy czy Krakowski Bank Spółdzielczy. Jednak i te instytucje mają niebawem dołączyć do systemu.