Bank Pocztowy wprowadził Blika

Polski system płatności trafił do kolejnego banku.

Aktualizacja: 02.11.2020 14:43 Publikacja: 02.11.2020 14:40

Bank Pocztowy wprowadził Blika

Foto: Adobe Stock

Od momentu udostępnienia Blika klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z trzech rodzajów usług - płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia Blik, jak na przykład przelewy na telefon.

Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie około 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są: Alior, Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP oraz Mastercard. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Noble, Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS. Z głównych banków w Polsce systemu nie ma jeszcze m.in. Handlowy.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
Raiffeisen wstrzymuje sprzedaż rosyjskiego oddziału. Wciąż tam zarabia
Banki
Polacy rzadko przenoszą się z banku do banku, choć gonią za promocjami
Banki
EBC obciął stopy procentowe. Po raz siódmy
Banki
Czy Pekao może skorzystać na udziale w holdingu PZU?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Banki
Bankowej walki o oszczędności Polaków nie ma. I szybko nie będzie