Od momentu udostępnienia Blika klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z trzech rodzajów usług - płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia Blik, jak na przykład przelewy na telefon.
Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie około 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są: Alior, Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP oraz Mastercard. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Noble, Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Bankowe, Nest Banku i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej, a także w Banku BPS i bankach spółdzielczych Grupy BPS. Z głównych banków w Polsce systemu nie ma jeszcze m.in. Handlowy.