Wielka awaria w PKO BP. Nie działały wszystkie systemy

Tuż przed godziną 13 nastąpiła krytyczna awaria PKO Banku Polskiego. Klienci byli odcięci od usług banku, zarówno w oddziałach, jak i w bankowości IKO.

Aktualizacja: 30.01.2025 14:43 Publikacja: 30.01.2025 14:17

Awaria w PKO BP. Nie działają wszystkie systemy

Awaria w PKO BP. Nie działają wszystkie systemy

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

ula

Klienci PKO Banku Polskiego byli odcięci od wszystkich onlinowych usług banku. Nie mogli wykonywać przelewów i zalogować się do banku. Do pracowników banku zostały rozesłane komunikaty o awarii ze statusem krytycznym.

Nie działały także oddziały banku, ponieważ nie działały im żadne systemy, w tym także HelpDesk. Problemy miały występować także podczas transakcji za pomocą płatności Blik.

PKO BP potwierdza awarię systemów

Bank przyznał, że występują utrudnienia w dostępie do niektórych usług w aplikacji IKO i serwisie iPKO. Zaznaczono, że karty działają bez zakłóceń i trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności aplikacji.

Po godzinie 14.30 wszystkie systemy PKO BP działały prawidłowo – wynika ze zgłoszeń na stronie Downdetector.

Na razie nie wiadomo co było przyczyną awarii.

Kolejna awaria w największym polskim banku

To nie pierwsza awaria banku w styczniu tego roku. 9 stycznia pojawiły się podobne problemy z dostępem do bankowych systemów. Wtedy również klienci PKO BP mieli kłopot z logowaniem do aplikacji IKO. Bez zakłóceń działał serwis transakcyjny iPKO i karty płatnicze.

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna (PKO Bank Polski S.A., PKO BP), to największy bank uniwersalny w Polsce, spółka akcyjna notowana od 2004 na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. PKO Bank Polski kontrolowany jest przez Skarb Państwa, który posiada w nim 29,43 procent akcji. Od 15 lutego 2024 r. prezesem banku jest Szymon Midera.

Klienci PKO Banku Polskiego byli odcięci od wszystkich onlinowych usług banku. Nie mogli wykonywać przelewów i zalogować się do banku. Do pracowników banku zostały rozesłane komunikaty o awarii ze statusem krytycznym.

Nie działały także oddziały banku, ponieważ nie działały im żadne systemy, w tym także HelpDesk. Problemy miały występować także podczas transakcji za pomocą płatności Blik.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Ważny wyrok w sprawie upadłości Getin Noble Banku
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Banki
PKO BP chce udzielać tylko cyfrowych hipotek
Banki
ZBP ostro krytykuje sądowy wyrok o nieważności kredytu z WIBOR
Banki
Mniejszy włoski bank z problemami chce przejąć większy
Banki
Nawet frankowicze w sądach dostają ofertę ugody. Czy to atrakcyjna propozycja?
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe