Po awarii Euronetu - co robić?

Bankomaty, jak każdy inny sprzęt, mogą ulec chwilowej awarii. Trudno jednak zachować spokój, kiedy w grę wchodzi utrata sporych pieniędzy. Co zrobić, kiedy bankomat nie wypłaca żądanej przez nas kwoty?

Aktualizacja: 12.11.2016 19:57 Publikacja: 12.11.2016 14:10

Po awarii Euronetu - co robić?

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

W czwartek wiele bankomatów Euronetu na terenie całej Polski uległo uszkodzeniu. Klienci momentalnie wzniecili panikę na facebookowym profilu firmy, skarżąc się, że bankomat nie wypłacił żądanej przez nich kwoty, natomiast z ich kont ubyły pieniądze. Nic dziwnego, że sytuacja wywołała tak silne emocje. Oto kilka rad, co należy zrobić, w przypadku uszkodzenia bankomatu.

Przede wszystkim należy zgłosić reklamację bezpośrednio do naszego banku, a nie do operatora bankomatu, jakim jest na przykład Euronet. To bank, z którego usług korzystamy, jest zobowiązany do przekierowania naszego zgłoszenia dalej do operatora urządzenia i odpowiada za cały przebieg procesu reklamacji. Specjalne formularze służące do składania reklamacji można znaleźć na stronie internetowej banku. Najważniejsze informacje, jakie będziemy musieli w niej zawrzeć, to numer uszkodzonego bankomatu, data i godzina zdarzenia oraz opis problemu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
Alior zarobił mniej niż oczekiwano. Analitycy zaskoczeni
Banki
Były prezes Pekao nie dostał absolutorium od nowych władz
Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski
Banki
Świetne wyniki banków na giełdzie. Szybko odrabiają straty