Nowa aplikacja mBanku trafia do sklepów Google Play i App Store dzisiaj jest dostępna dla wszystkich klientów banku. Program zyskuje odnowiony wygląd i prostszą nawigację, a także premierowe funkcje. Projektując aplikację bank oparł się na opiniach i zwyczajach użytkowników.
– Przeanalizowaliśmy opinie blisko 100 tys. osób. Braliśmy pod uwagę oceny ze sklepów z aplikacjami, badania i komentarze użytkowników w sieci. Wszystko po to, by nowe narzędzie jeszcze lepiej spełniało oczekiwania mobilnych klientów – tłumaczy Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku. Jak wyglądało to w praktyce? – Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu, teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Hibner. Do tej pory możliwość autoryzacji odciskiem palca w mBanku dostępna była tylko na urządzeniach Apple z systemem iOS.