Od home banking po mobilność

Od 1993 roku bankowa obsługa firm zaczęła przenosić się do sieci. Obecnie zawędrowała na telefony komórkowe.

Publikacja: 25.07.2017 19:34

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Zaczęło się od jednego komputera. Teraz dostęp do banku ma się na całym świecie.

Foto: materiały prasowe

Mało kto pamięta czasy, w których przedstawiciele wszystkich firm odbywali wędrówki do banków w celu złożenia dokumentów czy realizacji przelewów. Reprezentanci tych większych gościli w nich co najmniej raz dziennie. Pierwszą jaskółką nowych czasów było wprowadzenie w 1993 r. przez ówczesny Bank Rozwoju Eksportu usługi home banking (notabene system BRESOK, w unowocześnionej formie, funkcjonuje do dziś).

Rozwiązanie to umożliwia obsługę rachunków bankowych bez konieczności wychodzenia z domu. Obsługa rachunku bankowego odbywała się przy użyciu publicznej sieci telefonicznej lub innego łącza dostępowego oraz komputera wyposażonego w odpowiednie oprogramowanie. Bezpieczeństwo systemu zapewniały m.in. generowane hasła, a transmitowane dane były kodowane. Wadą home bankingu jest to, że dostęp do konta jest możliwy tylko z komputera, na którym zainstalowano program.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Banki
WIBOR leci w dół. O ile mogą spaść raty kredytów mieszkaniowych?
Banki
Alior zarobił mniej niż oczekiwano. Analitycy zaskoczeni
Banki
Były prezes Pekao nie dostał absolutorium od nowych władz
Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski