mBank chce rosnąć i poprawić rentowność

mBank przedstawił strategię na lata 2021-2025. Duży nacisk kładzie na ESG, planuje wzrost skali działania, poprawę rentowności, a w przyszłości także wypłatę dywidendy.

Publikacja: 16.11.2021 11:06

mBank chce rosnąć i poprawić rentowność

Foto: Bloomberg

mBank planuje do 2025 roku zwiększyć o 1 mln liczbę aktywnych klientów indywidualnych oraz znaleźć się w trójce największych kredytodawców na rynku sprzedaży kredytów hipotecznych. Chce pozyskać 300 tys. najmłodszych klientów do końca 2025 r. Do tego czasu połowa sprzedaży i obsługi klienta ma się odbywać mobilnie.

Bank zakłada wzrost zaangażowania w finansowanie perspektywicznych branż do 13 mld zł w 2025 roku z 4,3 mld zł na koniec 2020 r. Celuje w marżę odsetkową netto na poziomie ok. 2,5 proc. i koszty ryzyka w okolicach 80 pb. Planowany na 2025 rok wskaźnik kosztów do dochodów to ok. 40 proc. Spodziewa się średniorocznego wzrostu przychodów o 9-10 proc. w latach 2021-2025. Kredyty średniorocznie mają rosnąć w tym czasie o 8 proc., depozyty zaś o 8-9 proc.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Banki
Mniejszy włoski bank z problemami chce przejąć większy
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Banki
Nawet frankowicze w sądach dostają ofertę ugody. Czy to atrakcyjna propozycja?
Banki
Ranking satysfakcji klientów banków. Wyłonił się nowy lider
Banki
Czy i dlaczego banki nie lubią gotówki?
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Banki
OZE, magazyny energii, wodór i wychwytywanie CO2 na celowniku EBOR w Polsce
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku