Citigroup w opublikowanej dzisiaj prezentacji wynikowej podał, że będzie dążył do wyjścia z segmentów detalicznych na 13 rynkach, w tym z polskiego. Bank w prezentacji wyników za I kwartał 2021 roku, wśród najnowszych podjętych decyzji strategicznych, wymienił wyjście z segmentów detalicznych na 13 rynkach w Azji i w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Bank Handlowy w dzisiejszym raporcie bieżącym, nawiązującym do wspomnianej prezentacji, potwierdził, że planowane przez amerykańską grupę zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce. „Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian. Jednocześnie bank podkreśla, że kontynuuje bieżącą obsługę wszystkich klientów zapewniając najwyższe standardy oraz jakość oferowanych produktów i usług. Powyższe zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze bankowości instytucjonalnej” – podał Bank Handlowy. Citigroup ma 75 proc. jego akcji.