Już 35 tysięcy klientów PKO BP korzysta z aplikacji do płatności mobilnych IKO

Z aplikacji do płatności mobilnych IKO korzysta już 35 tysięcy osób – poinformował PKO BP.

Publikacja: 10.06.2013 13:29

Już 35 tysięcy klientów PKO BP korzysta z aplikacji do płatności mobilnych IKO

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak matp Mateusz Pawlak

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70 proc. wszystkich transakcji), ale klienci PKO BP coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz robią  przelewy na numer telefonu.

- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji- mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.

Aplikacja IKO działa już na większości telefonów komórkowych, w tym również  na urządzeniach starszego typu sprzed ery smartfonów. W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO BP, a wkrótce także w bankomatach Euronet.

Telefonem z aplikacją IKO można zapłacić także w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24.

Dla osób, które nie są klientami PKO BP, a chciałyby robić płatności telefonem, bank przygotował specjalną ofertę Superkonta z IKO. Można je założyć przez Internet lub w oddziale. Bank nie pobiera opłaty za obsługę i prowadzenie konta, jeśli klient aktywuje aplikację IKO (a sama aktywacja, a także korzystanie z płatności mobilnych IKO są również darmowe).

W ostatnią środę system płatności mobilnych uruchomił Pekao. Zaoferowane rozwiązanie łączy płatności mobilne dla klientów indywidualnych z funkcją PeoPay mPOS, czyli możliwością akceptacji płatności mobilnych na smartfonach dla handlowców. Podstawowy sposób płatności oparty jest na QR kodach – płatność zarówno na tradycyjnych terminalach POS, jak i na ePOSach następuje po zeskanowaniu kodu i wpisaniu indywidualnego ePINu.

W tej chwili rozwiązanie to działa jedynie w powiązaniu z kartami przedpłacowymi wydawanymi przez Pekao, można także stworzyć wirtualne konto, które zostanie zasilone środkami.

Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70 proc. wszystkich transakcji), ale klienci PKO BP coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz robią  przelewy na numer telefonu.

- Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji- mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.

Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków
Banki
NBP ma już 20 proc. rezerw w złocie. Będzie duży transport z Londynu do Polski
Banki
Świetne wyniki banków na giełdzie. Szybko odrabiają straty
Banki
Minister aktywów państwowych: Nowy podatek od banków jest nie na miejscu
Banki
Ułatwienie dla spadkobierców. Ministerstwo Finansów planuje ważną zmianę