Aktualizacja: 18.04.2017 20:28 Publikacja: 18.04.2017 20:28
Krzysztof Łabowski, dyrektor Departamentu Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Millennium.
Foto: rp.pl
Sytuacja ta wynika z trzech podstawowych powodów. Po pierwsze, od kilku lat obserwujemy dużą skalę nakładów inwestycyjnych, które zapewniają polskim firmom nowoczesny park maszynowy, a co za tym idzie, przewagę konkurencyjną w stosunku do podmiotów z Europy Zachodniej. Po drugie, przejęcia zachodnich konkurentów, pozytywnie zrealizowane przez rodzimych graczy w latach kryzysu finansowego 2009–2011, pozwoliły osiągnąć im znacznie większą skalę produkcji, co w branży ma szczególnie duże znaczenie. Po trzecie, polscy producenci nadal są konkurencyjni kosztowo, szczególnie w zakresie kosztów pracy.
Cały sektor zmaga się z wieloma wyzwaniami, a problemy jednych wpływają niestety na kondycję drugich, bo TSL to łańcuch naczyń połączonych.
Coraz większym wyzwaniem dla sektora TSL staje się automatyzacja transportu, obejmująca między innymi autonomizację pojazdów oraz zmianę procesów logistycznych i operacji w magazynach.
Według raportu Arval Mobility Observatory „Barometr Flotowy 2024” wraz ze wzrostem rynku e-commerce będą dynamicznie rosły floty samochodów dostawczych.
W ostatnich latach stabilność łańcuchów dostaw okazuje się kluczowym trendem w globalnej gospodarce, ważniejszym od poszukiwania niskich kosztów.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Płatności mobilne stają się coraz bardziej popularne wśród firm zarówno dużych, jak i małych.
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Politycy na poziomie Unii Europejskiej i krajowym muszą działać, promując proste i niedrogie opcje inwestycyjne.
Po długich bojach rząd podjął decyzję na temat obniżenia składki zdrowotnej dla przedsiębiorców.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas