Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Plastik to wspaniały materiał, ale jest go dużo i nie jest poddawany recyklingowi. Musimy uszczelnić jego obieg, tak by nie niszczył przyrody – mówi Virginie Helias, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Procter & Gamble.

Publikacja: 30.01.2020 20:00

Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Foto: materiały prasowe, David Scott Holloway

Tegoroczne Forum w Davos jest zorganizowane pod hasłem „Partnerzy na rzecz zrównoważonego i spójnego świata". Czy można jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą i zapewnić zrównoważony rozwój?

Oczywiście, jest to możliwe. Wymaga jednak woli działania i żelaznej konsekwencji. Jako duża korporacja, która sama produkuje spore ilości odpadów, postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce, powołując departament zrównoważonego rozwoju, którym kieruję. To, co udało się m.in. zrobić, to powołać dwie inicjatywy, które są swego rodzaju aliansami wielu firm. Pierwszy to projekt „50L Home", który jest próbą rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji. Postanowiliśmy wspólnie z kilkunastoma firmami sprawdzić, czy jesteśmy w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody w gospodarstwach domowych, używając innowacyjnych rozwiązań. Projekt drugi to „HolyGrail", czyli próba poradzenia sobie z odpadami plastikowymi. Wymyśliliśmy sposób, jak w mikronadruku na opakowaniu zakodować informację tak, by każde opakowanie było widoczne w zamkniętym obiegu i nigdy z tego systemu nie wydostało się jako odpad. Innymi słowy, by było ono automatycznie rozpoznawane i przeznaczone do powtórnego przetworzenia. Naszym celem jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na szybkie wprowadzenie standardów i rozwiązań na szeroką skalę, co pomoże uporać się z plastikowymi odpadami. Jednak nie mamy złudzeń: pojedyncza firma czy organizacja nie zdziała zbyt wiele samodzielnie. Dlatego zostaliśmy współzałożycielami globalnego sojuszu do walki z plastikiem, którego członkami zostały 42 firmy-partnerzy. Do Davos przyjechaliśmy, by namawiać kolejne firmy, by przyłączyły się do naszych działań na rzecz poprawy stanu naszego środowiska.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
John G. Ruggie: Odpowiedzialne działanie firm przestało być kwestią wyboru
Materiał partnera
Kluczowa jest dostępność naszych usług
Europejski Kongres Finansowy
Tadeusz Białek: Chcemy zmiany podstawy opodatkowania sektora
Europejski Kongres Finansowy
Artur Głembocki: Ze sztuczną inteligencją jesteśmy w komitywie od lat
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Europejski Kongres Finansowy
Obraz gospodarki: różowy czy nie?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje