Lot na trasie 15 329 km (8277 mil morskich) w samolocie ze 161 miejscami w klasach biznes i ekonomicznej premium będzie dłuższy od obecnie rekordowego realizowanego przez linie lotnicze Qatar Airways z Dohy do Auckland (7843 mile). Przewoźnik z Singapuru wznowi to połączenie nowym samolotem. Oferował je bez międzylądowania do 2013 roku, ale koszty drogiego paliwa nie pozwoliły mu utrzymać rentowności lotu 4-silnikowym airbusem A340-500. Od tamtej pory wykonuje loty na trasie Singapur - Nowy Jork (JFK) z lądowaniem we Frankfurcie.
SIA jest pierwszym i dotąd jedynym klientem Airbusa zainteresowanym modelem A350-900LR, dwusilnikowym samolotem o największym zasięgu. Zamówił ich siedem, pierwszy ma odebrać we wrześniu, a resztę do końca roku.
W późniejszym terminie zamierza uruchomić podobne połączenie Singapur - Los Angeles tym samym samolotem.
Australijski Qantas rozważa kupno A350-900LR albo B777X, aby móc latać bez lądowania z Sydney do Londynu od 2022 roku. Byłby to kolejny rekord długości lotu: 9200 mil morskich.