Jak informuje telewizja Fox News, w sieci pojawiło się kilkuminutowe wideo ze slajdami, które miało zwrócić pracownikom Coca-Coli uwagę na problemy dyskryminacji rasowej. Internetowy kurs oparty został na kontrowersyjnej książce "White Fragility” (tłum."Biała kruchość) autorstwa Robin DiAngelo.
Autorzy kursu mieli zachęcać biorących w nim udział, aby starali się być "mniej biali”. Jak tłumaczono, w praktyce oznacza to bycie mniej "opresyjnym", „aroganckim”, „ignoranckim” czy bardziej „pokornym”. „Słuchaj, wierz, zerwij z apatią i białą solidarnością” - zaznaczano. Inny slajd mówił natomiast, że aby stawić czoła rasizmowi, należy zrozumieć, „co to znaczy być białym, jednocześnie kwestionując, co to znaczy być rasistą”. W kursie podkreślano także, że biali ludzie w Stanach Zjednoczonych i innych zachodnich krajach przechodzą socjalizację, uczącą ich poczucia wyższości wobec innych ludzi. „Z badań wynika, że już w 3-4. roku życia dzieci wiedzą, że lepiej jest być białym" - czytamy.
Telewizja Fox News podkreśla, że opublikowane w sieci slajdy pochodzące z kursu doprowadziły do podziału internautów. Część z nich uważa, że firma postąpiła dobrze i jej podejście do rasizmu jest słuszne, a inni zarzucili jej dyskryminację rasową.
Przedstawiciele Coca-Coli wysłali do Fox New list, w którym zaznaczyli, że slajdy przypisane do programu szkoleniowego „nie są częścią programu nauczania firmy”. „Nasze globalne szkolenie Better Together jest częścią planu nauczania mającego na celu pomoc w budowaniu integracyjnego miejsca pracy. Składa się z kilku krótkich części, każda trwa kilka minut ”- czytamy. Dodano również, że szkolenie jest publicznie dostępne w serwisie LinkedIn i obejmuje „różnorodne tematy, w tym równość i integrację”. „Nadal będziemy słuchać naszych pracowników i odpowiednio udoskonalać nasze programy szkoleniowe” - zapewnia firma.