Sondaż „Rzeczpospolitej”: Smog Polakom nie straszny

Nawet potężny smog raczej nie zmienia codziennej rutyny Polaków. Mniej niż co trzeci unika w takie dni wychodzenia z domu, a jedynie po kilka procent ankietowanych zakłada maseczki czy porzuca samochód na rzecz komunikacji publicznej – pokazał sondaż SW Research dla „Rzeczpospolitej”.

Aktualizacja: 10.02.2017 13:53 Publikacja: 10.02.2017 12:06

Sondaż „Rzeczpospolitej”: Smog Polakom nie straszny

Foto: materiały prasowe policji

Prawie połowa badanych (47 proc.) nie zmienia swoich zachowań nawet wobec bardzo wysokiego poziomu zanieczyszczenia powietrza (na przykład w taki dzień jak dziś – stężenie PM10 o kilkaset procent przekracza dopuszczalne normy). Spośród działań, jakie podejmują badani, najczęstsze (prawie 30 proc.) jest niewychodzenie z domu. 7 proc. przesiada się z samochodu do komunikacji publicznej, a 5 proc. decyduje się na noszenie maseczki lub powstrzymuje się od palenia w kominku.

- Kobiety częściej starają się nie wychodzić z domu w czasie doniesień o smogu (33 proc. vs. 25 proc. mężczyzn). Mężczyźni częściej nie zmieniają swojej rutyny w takim dniu (50 proc. vs. 44 proc. kobiet) - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research. Zmian nie wprowadzają też najczęściej osoby powyżej 50. roku życia (52 proc.), o dochodzie od 2001 do 3000 zł (53 proc.) oraz ankietowani z miast do 20 tys. mieszkańców oraz z miast od 100 do 199 tys. mieszkańców (po 51 proc.).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Społeczeństwo
Wybudowali na własny koszt pawilony, teraz miasto chce ich z nich wyrzucić
Społeczeństwo
Polacy marnują tony żywności. Jak mądrze przygotować święta?
Społeczeństwo
Ostre prawo azylowe idzie do Sejmu. Premier apeluje do PiS i prezydenta
Społeczeństwo
Ile osób LGBT+ jest w Polsce? Dane mogą zaskoczyć
Społeczeństwo
Oni pomagali Polakom i opiekowali się miejscami pamięci
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10