Prof. Tomasz Giaro, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
O jakości nauczania na WPiA UW w pierwszej kolejności decyduje bardzo wysoko oceniana kadra naukowa, składająca się z autorytetów świata prawniczego. Jakość kapitału ludzkiego Wydziału przekłada się na poziom dydaktyki, atrakcyjność kierunku oraz jego ogólną ocenę. Wysoki poziom nauczania determinuje także bardzo atrakcyjny program studiów, który jest wynikiem obszernej reformy przeprowadzonej w ostatnich latach. Obecnie łączy on w sobie tradycyjny aspekt przyswajania przez studentów wiedzy teoretycznej z nowoczesnym podejściem, akcentującym znaczenie umiejętności praktycznych.
Szczególnym wyzwaniem było utrzymanie wysokiego poziomu nauczania w okresie pandemii. Zmiana modelu dydaktyki na nauczanie zdalne wymagała opracowania rozwiązań innowacyjnych, które pozwoliłyby nam utrzymać wysoki poziom nauczania. Śmiało mogę powiedzieć, że nasz Wydział wywiązał się z tego zadania znakomicie. Niezwłocznie po przejściu na tryb zdalny, w celu zapobieżenia wykluczeniu cyfrowemu rozpoczęliśmy działania wspierające studentów oraz wykładowców w funkcjonowaniu w nowej rzeczywistości. Powołaliśmy pełnomocnika ds. zdalnego nauczania, zapewniliśmy wszystkim naszym studentom bezpłatny i nieograniczony dostęp z domu do szeregu elektronicznych baz prawniczych. Zwracamy także szczególną uwagę na osoby narażone na wykluczenie ze względu na formę nauczania. Studentom, którzy mają trudności z notowaniem, zapewniono możliwość skorzystania z usługi sporządzania notatek przez dedykowanego asystenta, opracowano także poradnik BHP uwzględniający specyfikę intensywnej pracy przy komputerze podczas nauczania zdalnego. Uniwersytet zapewnia wszystkim studentom i pracownikom szerokie wsparcie psychologiczne oraz psychiatryczne, adekwatne do obecnie panujących warunków.
Prof. dr hab. Jerzy Pisuliński, dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
Bardzo szybko udało nam się na wiosnę ub. roku wdrożyć nauczanie zdalne. A kiedy zapadła decyzja o przejściu na nauczenie zdalne w całości na tego roku akademickiego to już było znacznie prostsze i łatwiejsze.